English

در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح شد؛

۵۰۰ میلیون یورو هزینه نوسازی نیروگاه ری/ دولت برنامه ای برای نوسازی ندارد

حمید بادرستانی گفت: در حال حاضر دولت با وجود فرسودگی نیروگاه ری تصمیمی برای نوسازی ندارد، اجرای این برنامه هزینه ای 500 یورویی دارد.

500 میلیون یورو هزینه نوسازی نیروگاه ری/ دولت برنامه ای برای نوسازی ندارد

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ری در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری موج با اشاره به اینکه راندمان نیروگاه ری زیر 25 درصد است، گفت: با نوسازی این نیروگاه امکان ارتقای راندمان وجود دارد، اما نوسازی این نیروگاه 500 میلیون یورو اعتبار نیاز دارد و به دلیل اینکه نیاز به واردات تجهیزات و تکنولوژی دارد تاکنون اقدامی انجام نشده است.

حمید بادرستانی با بیان اینکه تصمیم گیری برای نوسازی نیروگاه ری به عهده وزارت نیرو است، افزود: چون این نیروگاه شامل طرح توسعه است، به همین دلیل کاملا در اختیار دولت است، چراکه طبق قانون دولت باید 20 درصد تولید برق کل کشور در اختیار خود داشته باشد. به همین دلیل با وجود اینکه نوسازی این پروژه صرفه اقتصادی داشته تاکنون انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ری با بیان اینکه دولت برای تامین سرمایه این پروژه می تواند از گشایش ال سی استفاده کند، تصریح کرد: در حال حاضر تصمیم گیری برای نوسازی انجام نشده و برنامه ریزی برای طرح توسعه سیکل ترکیبی است و  اینکه در محل نیروگاه قدیمی واحد توسعه ای ساخته شود یا در محل جدیدی انجام شود از تصمیمات حاکمیتی است. 

او تصریح کرد: 9 واحد آسک و میتسوبشی به دلیل اینکه در حالت اضطرار فعال می شود در زمان راه اندازی واحدهای جدید باقی می ماند و واحدهای دیگر از مدار خارج می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نیروگاه شهر روی در حال حاضر 40 سال قدمت دارد که باید بعد از سی سال از دور خارج می شد. این نیروگاه هم اکنون با راندمانی کمتر از 25 درصد جزو آلوده ترین نیروگاه های کشور است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه