English

تورم خوراکی ها در مرداد ۱۴۰۰

تورم محصولاتی مانند هویج و لبنیات و میوه ها میانگین تورم محصولات خوراکی را در ایران افزایش دادند، به طوری که میانگین تورم ماهانه به حدود 45 درصد رسیده و میانگین سالانه به 255 درصد رسیده است.

تورم خوراکی ها در مرداد 1400

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در ادامه تورم افزایش تورم در ماه های اخیر قیمت برخی خوراکی ها رکورد شکستند به طوری که طبق آمار رسمی مرکز آمار برخی اقلام خوراکی تا سقف ۲۵۵ درصد هم گران شده اند و از آنجایی که در مرداد امسال تورم به بالای ۴۵ درصد رسیده است برخی از کالاها افزایش قیمتی بیش از این داشته اند و برخی هم کمتر از میانگین تغییر قیمت داشته اند

افزایش قیمت کالایی همچون هویج، مرغ، لبنیات، روغن نباتی و ... در فاصله تیر تا مرداد سال جاری باعث شده تا درصد تورم در ایران بالا بماند در این مدت محصولاتی مانند لیموترش ۱۴.۱ درصد، خربزه ۵ درصد، هندوانه ۹.۸ درصد، مغز گردو ۰.۱ درصد، بادمجان ۴.۱ درصد، فلفل دلمه ای ۳.۹ درصد، سیب زمینی ۴.۹ درصد ارزانتر شده‌اند.

در مدت قیمت محصولاتی مانند روغن مایع ۱۱۰.۳، نوشابه ۱۰۴، قارچ ۱۰۰، گوجه فرنگی ۱۱۹، نخود ۱۱۱، کره ۱۲۱.۵ و هویج ۲۵۵.۴ درصد افزایش یافته است. با توجه به رشد قیمتی که در ماه اخیر برای هویج و کره رخ داده این دو کالا صدر تورم را از آن خود کرده‌اند و در بین کالاهای خوراکی می‌توان به افزایش قیمت بیش از ۹۰ درصدی خربزه، ۹۲.۶  هلو، ۸۹.۷ روغن مایع، ۷۶.۶ شیرینی خشک، ۶۸.۴ شیر پاستوریزه، ۸۶.۷ پیاز و  ۷۰.۱ درصد شکر اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه