English

رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران در پاسخ به موج خبر داد؛

تولید تجهیزات صادراتی بر مبنای استانداردهای بین المللی

پیام باقری گفت: قرار است تجهیزات صنعت برق بر مبنای سیستم «ای یی سی یی» انجام شود که بر پایه آن علاوه بر کالاهای استاندارد شرکت سازنده هم مورد ارزیابی قرار گیرد تا کالاهای با استاندارد مشابه که در کشورهای مختلف تولید می شود نیاز به ارزیابی جدید نداشته باشد.

تولید تجهیزات صادراتی بر مبنای استانداردهای بین المللی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت مادر تخصصی ساتکاب، سندیکای برق و سازمان مدیریت صنعتی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق کشور امضا شد.

با توجه به مجوزهایی که دولت در زمینه تولید تجهیزات دانش بنیان صنعت برق صادر شده است. سیاست رتبه بندی و صدور کیفیت برای تولیدات در دستور کار قرار گرفته تا محصولاتی که از استانداردهای بین المللی برخوردار هستند راحت تر وارد بازارهای خارجی شوند و از طرف دیگر بستری برای ارز آوری بیشتری از محل صادرات محصولات دانش بینان فراهم شود.

پیام باقری رییس هیات مدیره سندیکای برق ایران با اشاره به اینکه صنعت برق زیرساختی است، گفت: قبلا صنعت برق کاملا وابسته بود و با سرمایه گذاری هایی که انجام شده حالا به یک صنعت پیشرو تبدیل شده است و در حال حاضر برنامه ریزی برای نشان ملی صادرات انجام می شود.

او افزود: در حوزه صادرات صنعت برق از استاندارهای محصولات دانش پایه استفاده می کنیم اما باید بر مبنای بازار مقصد باشد به همین دلیل به اتکای سازمان های مرجع تاییدیه صادر می شود و این اقدام فراتر از برنامه های اجرایی سازمان استاندارد است.

باقری در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره سیستم ارزیابی انطباق گفت: در شرایط کنونی در دنیا برای عرضه محصولات به اتحادیه اروپا نشان وجود دارد و قرار است تجهیزات صنعت برق بر مبنای سیستم «ای یی سی یی» انجام شود که بر پایه آن علاوه بر کالاهای استاندارد شرکت سازنده هم مورد ارزیابی قرار گیرد تا کالاهای با استاندارد مشابه که در کشورهای مختلف تولید می شود نیاز به ارزیابی جدید نداشته باشد.

همچنین کیانی رییس سازمان مدیریت صنعتی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۰ پروژه توانمندسازی داریم، گفت: بحث کیفیت تجهیزات آب و برق مورد توجه وزارتخانه است و بر مبنای توجه به توانمندی های داخلی به دنبال حرکت در مسیر رشد تولید و صادرات هستیم.

اکبری مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب با بیان اینکه دولت مصوبه ایی را برای حمایت از تولیدات صنعتی توسط شرکت های دانش بنیان صادر کرده است، گفت: امروز بسیاری از محصولات تولیدی ایران قابلیت صادرات دارند و داشتن نشان ملی تجهیزات بستری برای ورود ایران به بازارهای خارجی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه