English

چک الکترونیک نقش شعب بانک‌ها و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

کارشناس اقتصادی خواستار توسعه و گسترش چک الکترونیکی تا پایان سال سوم برنامه هفتم برای جایگزینی چک‌های کاغذی و کاهش کلاهبرداری، سرقت و سایر تخلفات شده است.

 چک الکترونیک نقش شعب بانک‌ها و  هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج، سیاوش غیبی‌پور، کارشناس اقتصادی درباره ماده ۵ الحاقی برنامه هفتم که بانک مرکزی را موظف به حذف چک‌های کاغذی از سیستم بانکی تا پایان سال سوم می‌کند، اظهارنظر کرده است. به‌گفته غیبی‌پور، این الزام قانونی موجب توسعه و گسترش چک الکترونیکی می‌شود. وی افزود: این امر از جعل، سرقت، دستکاری چک و سایر سوء‌استفاده‌ها جلوگیری می‌کند.

غیبی‌پور همچنین اظهار کرد: چک الکترونیکی باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان و کاهش نیاز به حضور فیزیکی در شعب بانک‌ها می‌شود. این کارشناس اقتصاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر، بانک‌هایی وجود دارند که خدمات چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند، اما باید تا قبل از مهلت تعیین‌شده از سوی بانک مرکزی توسعه یابد.

آمینه نادعلی‌زاده، سخنگوی بانک مرکزی چک نیز پیش از این در گفت‌وگویی اعلام کرده بود  که ۱۱ بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات و توسعه تعاون وصل شده‌اند. به چکاد (سامانه ایمن چک دیجیتال) و تا اواسط شهریور امسال، حدود ۳۱ هزار مشتری این خدمات را دریافت کرده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه