English

نایب رییس اول اتحادیه مشاورین املاک تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

فعالیت «۲۱۰۰ مشاور املاک بدون مجوز» در تضاد با منافع مردم و اعضای اتحادیه است

نایب رییس اول اتحادیه مشاورین املاک تهران گفت: مشاورین املاک بدون مجوز حق مشاور املاکی که مسیری را برای دریافت مجوز طی کرده و در واقع مالیات این شغل را می‌دهند، پایمال می‌کنند. از طرفی به این دلیل که قطعاً صلاحیت گرفتن مجوز را نداشته‌اند، در معاملات برای مردم ایجاد اشکال می‌کنند.

فعالیت «2100 مشاور املاک بدون مجوز» در تضاد با منافع مردم و اعضای اتحادیه است
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، روز گذشته علیرضا فخاری استاندار تهران ضمن هشدار به دفاتر غیرمجاز املاک در تهران گفته بود که ۷۰ درصد دفاتر غیر مجاز املاک استان تهران بسته شده و تعدادی هم که شناسایی شده، اما تعطیل نشده‌اند اگر در فرصت داده شده مجوز‌های لازم را کسب نکنند، تعطیل می‌شوند.

در رابطه با این موضوع؛ داوود بیگی‌نژاد نایب رییس اول اتحادیه مشاورین املاک تهران به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: بر اساس آمار ما، 2100 مشاور املاک شناسایی شده‌اند که مجوز ندارند که با وجود درگاه مجوزها دلیلی بر فعالیت‌ و باز بودن این دفاتر در سطح شهر نیست.

وی با بیان اینکه این دفاتر از دو جنبه حق دیگران را ضایع می‌کنند، توضیح داد: نخست اینکه اینها، حق مشاور املاکی که مدارکی را تحویل داده، مسیری را برای دریافت مجوز طی کرده و در واقع مالیات این شغل را می‌دهدند، پایمال می‌کنند. از طرفی به این دلیل که قطعاً صلاحیت گرفتن مجوز را نداشته‌اند، در معاملات برای مردم ایجاد اشکال می‌کنند.

نایب رییس اول اتحادیه مشاورین املاک تهران تأکید کرد: زمانی که یک مشاور املاک مجوز ندارد و تابع هیچ ارگان و سازمانی نیست، مردم با چه پشتوانه‌ای می‌خواهند در آنجا معامله کنند.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه متأسفانه سال‌هاست که بسیاری از این دفاتر بدون مجوز فعالیت می‌کنند، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته نظارتی نبوده است و اکثر کسانی هم که مجوز ندارند، دارای تخلفات گسترده هستند و از منابع مالی که از این تخلفات و فساد کسب می‌کردند، افرادی را بهره‌مند می‌کردند و در واقع به همین دلیل است که توانسته‌اند به مدت طولانی بدون مجوز فعالیت کنند.

وی با تأکید بر لزوم پایان فعالیت مشاورین املاک بدون مجوز خاطرنشان کرد: ذی‌نفع اصلی اتحادیه املاک و مشاوران، مشاورین املاک دارای مجوز هستند و اتحادیه از محل دریافت وجوهات و هزینه‌های اعضای با جواز اداره می‌شود و یکی از وظایف اصلی اتحادیه حفظ منافع اعضایش است. لذا موضوع مشاوران املاک بدون مجوز در تضاد با منافع مشاوران املاک است و اگر در سال‌های گذشته افرادی اجازه داده‌اند که به هر نحوی این افراد فعالیت کنند، اکنون باید دسترسی آنها قطع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه