English

‌متولی قطع درختان الیمالات مازندران مشخص شد/سازمان منابع طبیعی قطع ۴۰۰۰ اصل درخت را تکذیب کرد

مدیر کل آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی قطع ۴۰۰۰ اصل درخت الیمالات مازندران را تکذیب کرد.

‌متولی قطع درختان الیمالات مازندران مشخص شد/سازمان منابع طبیعی قطع  ۴۰۰۰ اصل درخت را تکذیب کرد
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، مدیر کل آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی در نشست خبری درباره قطع درختان الیمالات مازندران اظهار کرد: در قانون مطرح شده است که حفظ و نگهداری آب برکه‌های منابع طبیعی به عهده شرکت آب منطقه‌ای است اما به هیچ عنوان نگفته شده که می‌توانند اجاره دهند.

مرادی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ آب منطقه مازندران قرارداد طرح گردشگری ۲۵ ساله با یک فرد به نام جوانمرد امضا کرده است گفت:  در سال ۱۴۰۰ شرکتی به نام نوین پویا گستر سبز نور تاسیس کرده است؛ آب منطقه‌ای مازندران زمین‌های اطراف آب بند الیمالات را به این شرکت اجاره داده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام اختیارات و متولی اجاره دادن منابع طبیعی به عهده سازمان منابع طبیعی است عنوان کرد: این شرکت  ۳۰ اصله درخت بلوط با قطر بیش از 7.5 سانتی‌متر را قطع کرده است اما مهمتر از آن خاک ۱.۲ هکتار زمین را تخریب کامل انجام داده است.

مرادی در عین حال بحث‌هایی مبنی بر اینکه ۴۰۰۰ اصل درخت قطع شده و یا یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت از افراد خاص بوده را تکذیب کرد.

وی گفت که این شرکت مدعی است از سازمان گردشگری هم مجوز دارد اما ما چنین مجوزی ندیده‌ایم. طبق ماده بهره‌وری قانون جنگل‌ها مصوب ۱۳۴۲ هر طرحی که در حوزه منابع طبیعی اجرا می‌شود باید از سوی سازمان منابع طبیعی مجوز داشته باشد. 

 

بیشتر بخوانید:

قطع «چهار هزار» اصله درخت در الیمالات قطعی نیست /پس از چهار سال هنوز بررسی گزارش مربوط به مافیای چوب به نتیجه نرسیده است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه