English

ثبت تنها ۲ سفارش طی پنج سال برای شرکت های واگن سازی

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی گفت:شرکت‌های تولید واگن ظرفیت تولید سالیانه ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری را دارند؛ اما طبق آمار طی پنج سال‌ گذشته تنها دو سفارش به تعداد ۴۰ و ۱۵ دستگاه ثبت سفارش شده است.

ثبت تنها 2 سفارش طی پنج سال برای شرکت های واگن سازی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، مرتضی مولانژاد در نشست خبری که در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی اظهار داشت:شرکت‌های تولید واگن ظرفیت تولید سالیانه ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری را دارند؛ اما طبق آمار طی پنج سال‌ گذشته تنها دو سفارش به تعداد ۴۰ و ۱۵ دستگاه ثبت سفارش شده است. سفارش ۱۵ واگن تحویل داده شده و هم‌اکنون ۱۰ واگن از ۴۰ واگن سفارش دوم هم نیز آماده تحویل است و اگر ۳۰ واگن دیگر را تحویل دهیم، خط‌های تولید ما به‌دلیل نبود سفارش تعطیل می‌شود و این موجب نگرانی فعالان این صنعت خواهد بود.

وی گفت:اگر کشور از توانمندی شرکت‌های داخلی استفاده می‌کرد، هم اکنون کمبودی در حوزه واگن مسافری نداشتیم و به‌طور قطعی کشور از لحاظ تولید واگن مسافری بی‌نیاز است.

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با اشاره به اینکه در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ ماهانه چهار دستگاه تولید داشتیم که اوج تولید در این زمینه مربوط به همین دو سال بوده است. افزود:هم‌اکنون اکثر کارخانه‌ کشور در این حوزه تعطیل شده است. و اگر از همان سال ۱۳۸۴ طی هرماه چهار لوکومتیو به‌صورت پیوسته تولید و وارد خط سرویس‌دهی کشور می‌شد، قطعا هم‌اکنون کمبودی در حوزه لوکومتیو ریلی وجود نداشت.

به گفته مولانژاد طبق آمار بخش حمل و نقل ریلی در سال گذشته رشد منفی چهار درصدی را ثبت کرده، در مقابل حمل و نقل جاده‌ای رشد مثبت ۹ درصدی داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه