English

تجارت برق بین ایران و ترکیه آغاز شد

در دیدار مدیرعامل شرکت توانیر با وزیر انرژی و منابع طبیعی این کشور در آنکارا، مذاکرات آغاز تجارت برق بین ایران و ترکیه نهایی شد.

 تجارت برق بین ایران و ترکیه آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج

، در این دیدار، طرفین بر لزوم نهایی‌سازی تجارت برق بین دو کشور تاکید کردند و مقرر شد تبادل برق بین دو کشور در اسرع وقت وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.

مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در این‌باره گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه در آنکارا برگزار شد و طی آن دو طرف درباره توسعه ظرفیت‌های تبادل برق و تصمیم بر شروع تجارت برق بین دو کشور بحث و تبادل‌نظر کردند.

وی افزود: با توجه به احداث و تکمیل پست HVDC BTB وان ترکیه و ظرفیت حدود ٥٠٠ مگاوات آن،  مقرر شد در سریع‌ترین زمان ممکن تبادل برق با هدف تامین پیک برق دو کشور از طریق پست مذکور عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت توانیر در عین حال پیش‌بینی کرد تجارت برق بین دو کشور ایران و ترکیه با ١٠٠ مگاوات آغاز شود و در کوتاه‌ترین زمان به حدود ٥٠٠ مگاوات برسد.

به‌گفته رجبی‌مشهدی، این تجارت با هدف پیک‌سایی شبکه برق دو کشور، منافع سرشار و حائز اهمیتی برای ایران و ترکیه به‌دنبال خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه