English

به‌منظور هم‌افزایی و توسعه همکاری‌:

مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام با مدیرعامل پتروشیمی ایلام دیدار کرد

به‌منظور هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های مشترک سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با عبدالحسن گرشاسبی، مدیرعامل پتروشیمی ایلام دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام با مدیرعامل پتروشیمی ایلام دیدار کرد
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های استان ایلام در ابتدای جلسه ضمن معرفی اجمالی کتابخانه های استان و تشریح فعالیت های فرهنگی ترویجی حوزه کتابخوانی بیان کرد: کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از پایگاه های مهم فرهنگی در کشور، نقش بسیار مهمی در توسعه کشور ایفا می کنند و ارتقای سرانه مطالعه از اولویت های این نهاد است.

وی ترویج کتابخوانی را یکی از راه های برون رفت از آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: این فرهنگ باید در تمامی نسل ها نهادینه شود تا بتوان جامعه ای سرشار از خلاقیت و ایده های نو پرورش داد.

حیدری به لزوم استفاده از ظرفیت خیرین و ادارات و شرکت های خصوص در جهت توسعه کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: از آنجا که کتابخانه ها بدون هیچ محدودیتی به عموم مردم جامعه خدمت رسانی می کنند، توسعه فیزیکی این مراکز از خواسته های به حق عموم مردم است. این امر تنها با اتکا به اعتبارات دولتی میسر نبوده و لازم است خیرین و سایر ارگان ها در حد توان به کتابخانه های عمومی یاری رسانند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با اشاره به تعدد روستای های شهرستان چوار و نیاز این منطقه به کتابخانه سیار بیان کرد: کتابخانه سیار قاصدک مهربانی، طرح مشترک بین سپاه امیرالمؤمنین(ع) و اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام بود که با هدف بهره مندی روستائیان و مردم مناطق دور افتاده از کتاب و ارائه خدمات کتابخانه ای، سال گذشته راه اندازی شد و هفت منطقه محروم و دور افتاده روستای فاطمیه، هفت چشمه، بانقلان، چشمه کبود، پاکل گراب و شهرک های هجرت و شهید کشوری از توابع شهرستان ایلام از خدمات این کتابخانه سیار عمومی برخودار می شوند. ما انتظار داریم تا با مساعدت مجموعه پتروشیمی، بتوانیم شهرستان چوار را از نعمت کتابخانه سیار بهره مند کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه با اشاره به ضرورت وجود زیرساخت‌های لازم برای اجرای برنامه‌های کتابخوانی تصریح کرد: امروزه کتابخانه‌ها به عنوان پایگاه‌های اجتماعی شناخته شده که استفاده‌ی مؤثر و بهینه از آنها، موجب ارتقا و پیشرفت آگاهی، دانش و فرهنگ عموم مردم می‌شود؛ لذا در راستای تحقق اهداف کتابخوانی و برای اجرای کیفی و مؤثر برنامه‌های فرهنگی به زیرساخت نیاز داریم که باید تأمین شود.

عبدالحسن گرشاسبی، مدیرعامل پتروشیمی ایلام ارتقای دانش و دانایی مردم را لازمه توسعه یافتگی دانست و گفت: کتاب در کشور مظلوم است اما گاهی امیدهایی ایجاد می شود و چشم انداز بهتری را شاهد هستیم. برنامه های فرهنگی، فرصت ها و عرصه های بسیار را ایجاد کرده تا به تقویت فرهنگ خود اقدام کنیم اما این مهم بخوبی محقق نشده و در این میان همه دستگاه ها مقصر هستند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی کتابخوانی رواج پیدا می کند که کتاب و مراجعه به آن، مسئله شود. یکی از نتایج موثر مطالعه کمک به ارتقای دانش و به دنبال آن توانمندی افراد می‌شود که راهکاری موثر و کم هزینه برای رشد و توسعه بخش صنعت نیز خواهد بود

مدیرعامل پتروشیمی ایلام در این دیدار بیان داشت: توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه موجب پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود. کمک به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود و با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی باید تمامی بخش‌ها از جمله بخش خصوصی و صنعت پای کار بیاند.

 وی با اشاره به اهمیت جایگاه کتابخانه‌های عمومی در جامعه اظهار داشت: کتابخانه‌ها نهادی برای اشاعه دانش و پرورش افکار عمومی هستند. مجموعه پتروشیمی ایلام با هدف تعامل بیشتر آمادگی هر گونه همکاری در برگزاری برنامه‌های کتابخوانی، فرهنگی و اطلاع رسانی جهت مشارکت در سطح شهر را دارد.

در پایان جلسه سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام از عبدالحسن گرشاسبی، مدیرعامل و علیرضا معراجی، رئیس روابط عمومی پتروشیمی ایلام به پاس همکاری و مشارکت در برگزاری کنگره شعر طلوع سرخ تقدیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه