English

۱۰ خواص اعجاب انگیز میوه خشک که از آن بی خبرید!

در این مقاله شما را با مهم ترین خواص میوه های خشک آشنا خواهیم کرد و البته که می توانید برای خرید میوه خشک سری به سایت ما و صفحه قیمت میوه خشک بزنید.

10 خواص اعجاب انگیز میوه خشک که از آن بی خبرید!
به گزارش خبرگزاری موج

، دریافت مواد معدنی، ویتامین ها، فیبر و مواد مغذی مورد نیاز روزانه، می تواند به سادگی به واسطه خوردن مقداری میوه تامین شود. یکی از راه های مطمئن برای افزودن میوه به رژیم غذایی روزانه خود، استفاده از میوه های خشک شده است. در این مقاله شما را با مهم ترین خواص میوه های خشک آشنا خواهیم کرد و البته که می توانید برای خرید میوه خشک سری به سایت ما و صفحه قیمت میوه خشک بزنید.

 

میوه خشک

 

فواید میوه خشک

میوه خشک 3.5 برابر بیشتر از میوه های تازه فیبر و مواد مغذی به بدن می رساند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند به تنظیم سطح قند خون، بهبود سلامت قلب، سیستم گوارش و افزایش سطح انرژی کمک کند. همچنین حمل و نحوه مصرف آن بسیار ساده تر از میوه تازه است. و خوب است بدانید که در دو مدل ورقه ای و حبه ای تولید و عرضه می شود. اگر نمیدانید میوه خشک حبه ای چه شکلی است، پیشنهاد میدهیم صفحه قیمت میوه خشک حبه ای را ببینید.

خواص میوه خشک برای کودکان

میوه های خشک منابع غنی از مواد معدنی و انواع ویتامین هستند. میوه های خشک حاوی مقادیر بالایی از ریز مغذی ها از جمله پتاسیم، آهن، فولات، منیزیم و ویتامین های A، E، B3 می باشد. به همین دلیل مو، پوست و اندام های داخلی کودکتان را سالم نگه می دارد و به رشد مناسب ذهنی و جسمی کودک شما کمک می کند. از این رو زردآلو خشک، انجیر خشک و کشمش می توانند گزینه های مناسبی برای کودکان شما باشند.

 

میوه های خشک

 

خواص میوه خشک برای معده

اگر دچار ناراحتی در معده و سیستم گوارشی خود هستید بهتر است از مواد غذایی استفاده کنید که هضم آن ساده باشد و بتواند به فرایند دفع کمک کند. برخی میوه های خشک مفید برای معده عبارت است از:

  • میوه های خشک مانند هلو،آلو و زردآلو، فیبر محلول بالایی دارند. این میوه های خشک از نفخ شکم یا بروز یبوست جلوگیری می کنند و به رشد باکتری های مفید روده کمک می کنند.

  • میوه های خشک مانند پرتقال و گریپ فروت، موز حاوی فروکتوز کمتری هستند که هضم آنها آسان تر بوده و احتمال ایجاد گاز را کاهش می دهد.

  • زردآلو و انجیر خشک سرشار از فیبر نامحلول و سوربیتول هستند که می تواند اثر ملینی داشته باشد وبه هضم غذا کمک کند.

 

خواص میوه خشک برای لاغری

میوه های خشک یک منبع غنی از فیبر، پروتئین و کربوهیدرات هستند. از این رو سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده و برای مدت طولانی تری احساس سیری به شما می دهند. از این رو مهم ترین خواص میوه خشک برای لاغری کنترل اشتهای کاذب و جلوگیری از پرخوری است که به کاهش وزنتان کمک می کنند.

شما می توانید برای رژیم لاغری از گلابی خشک، پرتقال خشک، سیب خشک، توت فرنگی خشک و موز خشک به عنوان میان وعده ای سالم استفاده کنید.

خواص میوه خشک برای روماتیسم

برخی میوه های خشک مانند توت خشک، توت فرنگی خشک، انجیر خشک، سیب خشک و آناناس خشک سرشار از آنتی اکسیدان هستند که خاصیت ضد التهابی دارند. از این رو برای کاهش التهاب در مفاصل که موجب روماتیسم می شود، بسیار مفید هستند.

خواص میوه خشک دربارداری

میوه های خشک منابع غنی از ویتامین هایی مانند C، B1، B9، K و E و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، روی و پتاسیم هستند که همه اینها نقش مهمی در بارداری سالم ایفا می کنند. برخی از خواص مصرف میوه های خشک در بارداری عبارت است از:

  • انجیر حاوی مواد معدنی مهمی مانند کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم است. کلسیم به حفظ سلامت و رشد استخوان ها در جنین و مادر کمک می کند.

  • زردآلو سرشار ویتامین C وA هستند. ویتامین A برای رشد چشم ها، پوست و استخوان های جنین در حال رشد بسیار مهم است و ویتامین C می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن مادر کمک زیادی کند.

  • یبوست در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی یکی از مشکلات اصلی زنان باردار است. از این رو می توانید از انجیر خشک، زردآلو و آلو خشک که ملین های طبیعی هستند در حد اعتدال مصرف کنید.

  • میوه های خشک از جمله موز، سیب، آلو، پرتقال، هلو، کیوی و توت فرنگی که حاوی مقادیر بالایی از آهن هستند، می توانند از بروز کم خونی در دوران بارداری جلوگیری کنند.

خواص میوه خشک برای پوست

میوه های خشک یک منبع غنی از ویتامین A و C، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند که می توانند به سلامت پوست و مو کمک کنند. در جدول زیر با خواص و ویژگی های میوه های خشک مناسب با پوست آشنا خواهید شد.

نام میوه خشک

خواص میوه خشک

نوع اثرگذاری

زردآلوخشک

حاوی ویتامین A

کلاژن ساز، رفع چین و چروک

پرتقال خشک

حاوی ویتامینC و آنتی اکسیدان

ضدالتهاب و مفید برای جای جوش و آکنه

انجیرخشک

حاوی ویتامینC و مواد مغذی

آبرسان قوی، مرطوب کننده، ترمیم منافذ باز پوست

انبه خشک

حاوی ویتامین هایC ،K،E،A

طراوت و شادابی

سیب خشک

حاوی آنتی اکسیدان

مبارزه بارادیکال های آزاد،جلوگیری از پیری زودرس

توت فرنگی خشک

حاوی ویتامین C

رفع جوش و آکنه

 

خواص میوه خشک برای مو

میوه های خشک حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C ، A، B، آهن و آنتی اکسیدان های ضروری است که می تواند باعث ترمیم موهای آسیب دیده شود و به رشد و سلامت موها کمک کند. جدول زیر می تواند شما را با میوه های خشک مناسب برای مو آشنا کند.

میوه خشک

خواص میوه خشک

نوع اثرگذاری

کیوی خشک

حاوی ویتامینC،K،E، فولات، پتاسیم

جلوگیری از سفیدی مو، درمان شوره سر

آناناس خشک

حاوی ویتامین C، B ، کلسیم

تغذیه مو، جلوگیری از ریزش مو

توت فرنگی خشک

حاوی ویتامین C، B3

ترمیم و بازسازی مو

زردآلو خشک

حاوی بتاکاروتن

سلامت فولیکول مو، کاهش التهاب پوست سر

آلو خشک

حاوی آهن

درخشندگی و شادابی مو

انبه خشک

حاوی ویتامین C

تولید کلاژن مو

انجیر خشک

حاوی آنتی اکسیدان

ضدالتهاب برای پوست سر

پرتقال خشک

حاوی ویتامین C

جلوگیری از ریزش مو

هلو خشک

حاوی پروتئین، پتاسیم، ویتامین A وC

سلامت پوست سر

موز خشک

حاوی ویتامین B

محرک رشد مو

سیب خشک

حاوی مواد معدنی

تولید کراتین مو، حجیم کردن موها

خواص میوه خشک برای یبوست

بیشتر میوه‌های خشک سرشار از فیبر هستند و خاصیت ملینی دارند. از این رو مدفوع را حجیم می‌کنند و منجر به حرکت بهتر روده می شوند. انجیرخشک، آلو خشک، زردآلو خشک و کشمش منبعی غنی از فیبر رژیمی هستند که به عنوان تسکین دهنده یبوست و درمان آن عمل می کنند.

خواص میوه خشک برای بدنسازان

میوه های خشک سرشار از چربی های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین E، منیزیم، پتاسیم، روی و ویتامین های B3 و B9 هستند. از این رو می توانند سطح انرژی شما را قبل و در حین تمرینات افزایش دهند. همچنین می توانند به فرایند عضله سازی، ترمیم و رشدشان کمک کنند. شما می توانید از انجیر خشک و آلو خشک به عنوان یک میان وعده مقوی قبل و بعد تمرین استفاده کنید.

خواص میوه خشک برای تقویت حافظه

میوه های خشک طیف گسترده ای از مواد مغذی مانند ویتامین E، ویتامین B کمپلکس، منیزیم، پتاسیم، آهن و فیبر را فراهم می کنند. این مواد مغذی نقش حیاتی در بهبود عملکرد مغز، حافظه و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر دارند. از این رو می توانید از توت فرنگی خشک در رژیم روزانه خود استفاده کنید.

 

خواص میوه خشک

 

میوه خشک را از کجا بخریم؟

شرکت مدیاف با داشتن تمام استانداردهای بهداشتی و سیب سلامت،تولید کننده و عرضه کننده میوه های خشک در بالاترین کیفیت به مشتریان عزیز می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه