English

طریقه خرید کاردانو

در این مطلب ضمن آشنایی کامل کاردانو، روش‌های خرید آن را یاد می‌گیرید.

طریقه خرید کاردانو
به گزارش خبرگزاری موج

، ارز دیجیتال کاردانو که با نماد ADA شناخته می‌شود، مبتنی بر شبکه بلاک‌چین کاردانو ایجاد شده است. این شبکه بلاک‌چین، نسل سوم شبکه‌هاست و بعد از بیت‌کوین و اتریوم قرار دارد. نوآوری‌ها و امنیت بالای شبکه کاردانو باعث شده تا ارز دیجیتال آن یعنی ADA محبوبیت بالایی داشته باشد؛ چرا که پتانسیل زیادی برای رشد دارد. اگر به دنبال طریقه خرید کاردانو هستید، در این مطلب ضمن آشنایی کامل کاردانو، روش‌های خرید آن را یاد می‌گیرید.

کاردانو چیست؟ نگاهی مختصر به کاردانو (ADA)

کاردانو در واقع یک شبکه بلاک‌چین است که ویژگی‌های برتری نسبت به نسل اول و دوم شبکه‌های بلاک‌چین دارد. ارز دیجیتال این شبکه که با نماد ADA شناخته می‌شود، ارز دیجیتال کاردانو شهرت دارد. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۷) عرضه شد. کاردانو توانسته با مزیت‌های منحصربه‌فردی که در زمینه تأمین امنیت و پردازش سریع دارد، محبوبیت زیادی کسب کند.

تفاوت اساسی شبکه بلاک‌چین کاردانو با بیت‌کوین، روش تأیید تراکنش‌ها و حفظ امنیت شبکه است. بیت‌کوین مبتنی بر روش اثبات کار (Proof of Work) اقدام به حفظ امنیت تراکنش‌های خود می‌کند؛ اما شبکه بلاک‌چین کاردانو بر اساس الگوریتم اثبات سهام (Proof of Stake) کار می‌کند.

در این روش برای نفوذ و آسیب‌زدن به شبکه، هکرها باید حداقل ۵۱درصد از کل واحدهای ارز دیجیتال مدنظر را داشته باشد. چنین چیزی برای ارزهای دیجیتال معتبر همانند کاردانو، شدنی نیست. در نتیجه امنیت شبکه کاردانو به‌خوبی تأمین می‌شود.

روش‌های خرید ارز دیجیتال کاردانو  

 شما با روش‌های متنوع و سریعی می‌توانید اقدام به خرید ارز کاردانو کنید. برخی از این روش‌ها حتی نیازی به خرید تتر هم ندارند و شما مستقیماً و با استفاده از ریال می‌توانید اقدام به خرید کاردانو نمایید. توجه کنید که چه بخواهید در یک صرافی ایرانی کاردانو بخرید و چه قصدتان استفاده از یک صرافی خارجی باشد، درهرصورت نیاز دارید که در ابتدا در یک صرافی ایرانی مراحل ثبت‌نام را طی کنید.

خرید ریالی کاردانو از صرافی ایرانی

 اگر می‌خواهید با کمترین دردسر ارز کاردانو را خریداری کنید، باید از طریق یک صرافی ایرانی اقدام نمایید. فرایند ثبت‌نام و احراز هویت صرافی‌های ایرانی کاملاً آنلاین است و شما می‌توانید با چند کلیک این فرایند را تکمیل کنید. پس از ثبت‌نام شما قادر هستید که با مراجعه به صفحه خرید کاردانو، این ارز دیجیتال را خریداری کنید. ارز دیجیتال شما در کیف پول اختصاصی کاردانو در صرافی نگهداری می‌شود. در بخش بعدی درباره روش‌های نگهداری امن کاردانو صحبت می‌کنیم.

خرید کاردانو با تتر در صرافی خارجی

 اگر می‌خواهید در یک صرافی خارجی اقدام به خرید کاردانو کنید، ابتدا باید تتر بخرید و سپس با انتقال تتر به کیف پول صرافی خارجی خود، اقدام به خرید کاردانو یا تبدیل تتر به کاردانو کنید. برای این کار کافی است همان مراحل ثبت‌نام و احراز هویت یک صرافی ایرانی مانند همتاپی را طی کنید. سپس می‌توانید به‌راحتی و با چند کلیک تتر را خریداری کرده و به کیف پول صرافی خارجی خود منتقل کنید.

مراحل خرید و نگهداری ارز کاردانو چیست؟

 مرحله اول انتخاب یک صرافی امن و معتبر ایرانی است. فرقی ندارد که بخواهید کاردانو را در یک صرافی ایرانی بخرید یا در یک صرافی خارجی. درهرصورت شما نیازمند یک صرافی ایرانی برای انتقال پول (تتر) خواهید بود. البته با خرید کاردانو از صرافی ایرانی، از پرداخت کارمزد انتقال تتر معاف هستید و همچنین دردسرهای کمتری برای نگهداری ارز دیجیتال خود خواهید داشت.

 برای نگهداری ارز کاردانو، بسته به هدفتان از خرید کاردانو، می‌توانید به کیف پول صرافی اکتفا کنید یا اینکه از یک کیف پول اختصاصی استفاده کنید.

 کیف پول رسمی ارز کاردانو، کیف پول ددآلوس (Daedalus) نام دارد. البته شما می‌توانید از هر کیف پول نرم‌افزاری دلخواه (مانند تراست ولت و اتمیک ولت) یا کیف پول سخت‌افزاری (مانند انواع کیف پول لجر) استفاده کنید.

خرید کاردانو با نگاه ترید و سرمایه‌گذاری

در نگاه ترید، شما قصدتان نگهداری بلندمدت کاردانو نیست. البته ترید کاردانو می‌تواند هم به‌صورت نقدی (اسپات) باشد و هم به‌صورت معامله اهرمی (فیوچرز) باشد. البته ریسک خرید کاردانو به‌صورت فیوچرز بالاتر است. در نگاه ترید بهتر است شما در ابتدا تتر بخرید و سپس در مواقعی که می‌خواهید، تتر خود را به کاردانو تبدیل کنید. همچنین برای معاملات فیوچرز نیاز به تتر دارید.

 در نگاه سرمایه‌گذاری و نگهداری بلندمدت، چندان فرقی نمی‌کند که کاردانو را با چه روشی خریداری کنید: هم می‌توانید به‌صورت پرداخت ریالی اقدام به خرید کاردانو کنید و هم می‌توانید با استفاده از تتر کاردانو بخرید. تنها نکته مهم در این روش، انتخاب روش نگهداری مناسب کاردانو است. توصیه می‌شود برای بلندمدت ارزهای دیجیتال خودتان را روی کیف پول صرافی نگهداری نکنید و آن‌ها را به یک کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری امن انتقال دهید.

مزایای خرید ارز کاردانو

 خرید کاردانو در زمان‌هایی که افت زیادی داشته است، مزایایی دارد: پتانسیل بالای رشد کاردانو از جمله مزیت‌های خرید کاردانو است. این رمزارز در نتیجه نوآوری‌ها و استفاده از سیستم جدید خود در بلاک‌چین، توانمندی بسیاری دارد که با مرور زمان می‌توانید روی افزایش ارزش و در نتیجه قیمت کاردانو شاهد آن‌ها باشید.

 در نتیجه این صحبت‌ها، کاردانو می‌تواند گزینه‌ای منطقی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال باشد.

آیا کاردانو برای نگهداری بلند مدت مناسب است؟

از نظر پتانسیل، کاردانو پتانسیل رشد بالایی دارد. بااین‌همه نمی‌توان به‌صورت قطعی درباره مسیری که این رمز ارز در طول زمان طی می‌کند، صحبت کرد. بازارهای مالی پر است از عدم قطعیت و در نتیجه هرچقدر هم بخواهید آن را پیش‌بینی کنید، در نهایت درصدی از عدم اطمینان برایتان باقی می‌ماند. با توجه به اصول مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه، اقدام به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی از جمله ارز دیجیتال کنید.

خرید مقداری کاردانو با بخش کوچکی از سرمایه برای نگهداری بلند مدت مناسب است. اما توجه کنید که نباید به یک‌باره تمام سرمایه خود را به این رمزارز (یا هر رمزارز دیگری) اختصاص دهید.

جمع‌بندی

 خرید کاردانو می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی در جهت تنوع‌بخشی به سبد و کسب سود باشد. در این مطلب ضمن بررسی مزایا و چیستی کاردانو، به بررسی روش‌های خرید کاردانو پرداختیم. خرید کاردانو کار سختی نیست و شما تنها با چند کلیک می‌توانید با پرداخت ریالی و به‌سادگی، اقدام به خریداری ارز کاردانو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه