English

رئیس‌جمهوری عراق:

آرامش در خاورمیانه وجود نخواهد داشت تا زمانی که فلسطینیان به حق خود نرسند

رئیس‌جمهوری عراق ابراز داشت: تا زمانی که مردم فلسطین در سرزمین و خاک خود به حقشان نرسند، آرامش در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.

 آرامش در خاورمیانه وجود نخواهد داشت تا زمانی که فلسطینیان به حق خود نرسند
به گزارش خبرگزاری موج

، « عبداللطیف رشید» در ششمین کنفرانس «گفت‌وگوی بغداد» تاکید کرد: تا زمانی که وضعیت اسفبار مردم فلسطین بصورت کامل پایان نیابد و آنها در سرزمین و خاکشان به حق مشروع خود دست نیابند، ثباتی در این منطقه وجود نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: وظیفه جامعه جهانی است که با اراده حقیقی و موثر برای پایان دادن به رنج مردم فلسطین و جلوگیری از جنایات وحشتناک علیه آنها تلاش کند.

رئیس‌جمهوری عراق افزود:‌ سیاست دولت های مختلف این کشور پس از سقوط حکومت دیکتاتوری صدام مبتنی بر یک اصل اساسی بوده است که در آن عراق همواره یک طرف فعال برای تفاهم و همزیستی منطقه‌ای بوده و به ایجاد محیط‌های گفت و گو کمک کرده است.

وی گفت که عراق در ایجاد فضای مناسب و حمایت‌کننده برای گفت‌و گو بین دو کشور ایران و عربستان نقش تیزبینانه و موثر ایفا کرد.

رشید افزود: عراق تلاش کرده است که نقطه آغازی برای حمله به هیچ طرف منطقه ای نباشد و عامل موثر منطقه ای برای همکاری سازنده و حمایت از اراده گفت وگو و تفاهم بین کشورهای مختلف بوده است.

وی با بیان اینکه «فضای جنگ، خشونت و تروریسم در دهه های اخیر، عامل اصلی هدر دادن منابع انسانی و اقتصادی منطقه بوده است» تاکید کرد که امروز، منطقه نیاز مبرمی به توسعه اصول گفت‌ و گوی سازنده و هدفمند دارد و منافع مردم منطقه در این است که همه ما برای خلق یک محیط منطقه‌ای پویا، بصورت جدی همکاری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه