English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پیام های تصویب کمک ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی

«مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی در اقدامی معنادار، بسته کمک مالی-تسلیحاتی به ارزش 26 میلیارد دلار را جهت ارائه به صهیونیست ها تصویب کرده است. موضوعی که پالس های معناداری را در مورد ماهیت وجودی اسرائیل و البته برخی اقدامات احتمالی صهیونیست ها در روزهای آتی مخابره می کند.»

پیام های تصویب کمک 26 میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی در اقدامی جنجالی، بسته کمک مالی-تسلیحاتی به ارزش 26 میلیارد دلار را به رژیم اشغالگر قدس تصویب کرده است. رویدادی که به زعم بسیاری از ناظران و تحلیلگران حامل پیام ها و معانی خاصی است و البته که چشم اندازهای مشخصی را در مورد ماهیت روابط آمریکا با رژیم اشغالگر قدس مخابره می کند.

تخصیص این بسته کمک مالی-نظامی به صهیونیست ها در شرایطی انجام گرفته که در روزهای گذشته، دولت آمریکا تا حدی روند اعطای کمک های خود به اسرائیل را کُند کرده بود و حتی کمک 18 میلیارد دلاری واشینگتن به رژیم صهیونیستی نیز در کنگره تعلیق شده بود. اقداماتی که برخی از صاحب نظران دلیل اصلی آن را نارضایتی دولتن بایدن از عملکرد رژیم اشغالگر قدس در جریان جنگ غزه و همچنین تنش آفرینی های منطقه ای این رژیم ارزیابی کرده اند.

با این همه، در پیِ تصویب بسته کمک مالی-تسلیحاتی به ارزش 26 میلیارد دلار توسط مجلس نمایندگان آمریکا برای صهیونیست ها، اینطور به مظر می رسد که به طور خاص می توان 2 پیام عمده و محوری را از ین اقدام استنباط کرد.

اولا، به نظر می رسد که دولت بایدن با این اقدام خود عملا یک چراغ سبز صریح و روشن را به صهیونیست ها جهت حمله به شهر رفح داده است. به هر حال دولت بایدن به خوبی می دانست که رژیم صهیونیستی در آستانه حمله به شهر رفح است. شهری که اکنون 5 برابر بیشتر از جمعیت خود میزان پناهجویان و آوارگان فلسطینی است و حمله به آن می تواند به یک فاجعه تمام عیار انسانی ختم شود. با این حال، اسرائیل مدعی است که در شهر رفح 5 تیپ از نیروهای جنبش حماس موضع گرفته اند و اگر قرار باشد تل آویو به این شهر حمله نکند، این بدان معنا خواهد بود که کل کارزار نظامی آن علیه نوار غزه، ابتر و ناقص است.

از این رو، اینکه در بحبوحه طرح گمانه زنی های مختلف در مورد قریب الوقوع بودن حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، یک بسته کمک مالی و تسلیحاتی قابل توجه به ارزش 26 میلیارد دلار از سوی مجلس نمایندگان آمریکا برای رژیم اسرائیل تصویب می شود، عملا نوعی چراغ سبز به صهیونیست ها جهت پیشبرد دستورکارهایشان است. البته که این اقدام تا حد زیادی ماهیت متناقض سیاست های دولت آمریکا را نیز نشان داد. دولتی که در ظاهر با حمله به رفح و تشدید تنش و بحران مخالفت می کند اما در عمل هر آنچه انجام می دهد در راستای تشدید تنش ها است.

دوم اینکه تصویب بسته کمک مالی مذکور نشان داد که تا چه اندازه رژیم اشغالگر قدس از حیث وجودی به کمک‌های دولت آمریکا وابسته است. آمریکا سالیانه قریب به 4 میلیارد دلار کمک مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی ارائه می کند که این کمک ها در بحبحه جنگ غزه چندین برابر نیز شده اند.

در این راستا، تصویب بسته های کمک مالی متعدد و محتلف از سوی دولت آمریکا برای رژیم اشغالگر قدس در بحبوحه جنگ غزه، در نوع خود گواهی روشن بر ماهیت سُست و ضعیف وجودی رژیم صهیونیستی است و البته که معانی قابل تاملی را در مورد ادعاهای دور و دراز صهیونیستها با محوریت قدرتشان نیز مخابره می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه