English

دانشجویان فرانسوی به کشتار فلسطینیان، با دستانی به رنگ خون اعتراض کردند

فعالانی و دانشجویان در دانشگاه «سیانس پو» پاریس، کشتارهای مداوم رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم می‌کنند، دستان خود را به نشانه ادامه ریختن خون غیرنظامیان فلسطینی در زیر چشم جهانیان، به رنگ قرمز آغشته کردند.

 دانشجویان فرانسوی به کشتار فلسطینیان، با دستانی به رنگ خون اعتراض کردند
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از لکسپرس، بسیاری از ناظران در استفاده دانشجویان از نماد «دست‌های قرمز»، اشاره مستقیمی به قتل‌عام دو سرباز ذخیره صهیونیست علیه ملت فلسطین در رام‌الله در ۱۲ اکتبر ۲۰۰۰ مشاهده کردند.

در پی اعتراضات دانشجویی آمریکا، دانشجویان طرفدار فلسطین، در مقابل دانشگاه سیانس پو پاریس در دو روز گذشته تجمع کردند و فریاد «اسرائیل قاتل» و «همه از پلیس متنفرند» سر داده و پرچم‌های فلسطین را به نمایش گذاشتند و خواهان آزادی غزه شدند.

اما در این دو روز پر تنش، یک تصویر توجه‌ها را به خود جلب کرد؛ عکسی که در آن جوانان دستان غرق در رنگ قرمز خود را بالا می‌برند تا توجه جهانیان را به ادامه کشتار ملت فلسطین در اراضی اشغالی فلسطین جلب کنند.

هزاران حساب کاربری عکسی را پخش کردند که عکس گرفته شده در اطراف دانشکده پاریس را با عکس دیگری که در رام‌الله در ۱۲ اکتبر ۲۰۰۰ گرفته شده است قرار می‌دهد و فردی را نشان می‌دهد که دست‌های قرمز خود را به سمت آسمان بلند می‌کند. اما بر خلاف دانشجویان پاریسی، دستان او با رنگ قرمز پوشیده نیست، بلکه خون است. این عکس سرباز ذخیره اسرائیلی را نشان می‌دهد که کمی بعد اجسادی را از پنجره به بیرون می‌اندازد.

اعتراضات دانشجویی در سراسر جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها ادامه دارد. اعتراض دانشجویان در ابتدا حدود 2 هفته پیش از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد و بعد به بیش از ۱۰۰ دانشگاه‌ آمریکا و بعد به سراسر جهان کشیده شد و معترضان به حمایت مالی، سیاسی و نظامی کشورهایشان از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم غزه اعتراض می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه