English

محسن خندان دل:

مهندس، موتور محرکه پیشرفت کشور در طول عرصه‌های مختلف است

رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی بیان کرد: مهندسان تلاشگرانی هستند که برای هر مشکلی راه حلی یافته و یا راهی خواهند ساخت که محصول این اندیشه‌های ناب پیشرفت و آبادانی کشور است.

مهندس، موتور محرکه پیشرفت کشور در طول عرصه‌های مختلف است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن خندان دل رییس کمیسیون خدمات فنی و مهندسی و عمران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: تفکرات و تصمیم‌گیریهای دولتی تنها یاریگر شرکتهای خدمات فنی و مهندسی در کشورهای مقصد صادراتی نخواهد بود و باید یکی از تشکلها، دستگاههای حاکمیتی را در این بخش همراهی کند.

خندان دل این سخنان را در حاشیه مراسم گرامیداشت روز مهندس در محل اتاق بازرگانی مشهد اظهار کرد و ادامه داد: دیدگاه حاکم باید متحول شود و در سفرهای رییس جمهوری به کشورهای همسایه با هدف توسعه روابط اقتصادی اگر هم صحبتی از صدور خدمات فنی و مهندسی شده باشد، شاکله آن تفکرات دولتی است.

رییس کمیسیون خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی ادامه داد: تفکرات و تصمیم گیریهای دولتی در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی نمی ‌تواند مشکل یک شرکت مهندسی بخش خصوصی را در کشور مقصد صادراتی حل کند، زیرا تشکلها درک بهتری از مشکلات یک شرکت خصوصی دارند و می‌توانند در این زمینه راهگشا باشند.

وی متذکر شد: صادرات خدمات فنی و مهندسی با صادرات کالا تفاوت دارد، حوزه فنی و مهندسی، عملیاتی و دراز مدت است و موفقیت در این بخش نیاز به امنیت اجتماعی، سیاسی، منطقه‌ای و مالی دارد.

رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی تصریح کرد: مهندس موتور محرکه پیشرفت کشور در طول عرصه‌های مختلف بوده است، پنجم اسفندماه نیز سالروز دانشمند بزرگ خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان روز مهندس نامگذاری شده است که فرصتی برای ارج نهادن به نقش والا و ارزشمند تلاشگران این عرصه است.

خندان دل  در ادامه تاکید کرد: مهندسان تلاشگرانی هستند که برای هر مشکلی راه حلی یافته و یا راهی خواهند ساخت که  محصول این اندیشه‌های ناب پیشرفت و آبادانی کشور است.

وی اذعان کرد: هشتمین آیین پاسداشت روز ملی مهندس در اتاق بازرگانی مشهد در شرایطی برگزار می‌شود که همه ما دغدغه نگرانی حوزه‌های اجتماعی را بیش از پیش به دوش می‌کشیم و نگران اتفاقات تلخ و نامیمونی هستیم که امروز در حوزه‌های مختلف اجتماعی در حال رخ دادن است.

گرامیداشت روز مهندس

رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی گفت: شعار روز مهندس آسیب شناسی اجتماعی حوزه مهندسی است که اساتید جامعه شناسی و صنعت در آن سخن خواهند گفت.

خندان دل گفت: با هدف آسیب‌شناسی اجتماعی حوزه مهندسی از استادان در حوزه جامعه شناسی و صنعت دعوت شده است و برای ایجاد ارتباط نزدیک و زنجیره ارتباطی بین صنعت و دانشگاه و اعلام دغدغه ها و نکرانی ها تلاش شده است.

رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی ادامه داد: بدین منظور ارتباط صنعت با جوان‌گرایی، تبدیل مدیریت سنتی به مدیریت مدرنیته، برخورداری از روشهای جدید علوم و فنون، نگاه ویژه به مسیرهای دانش بنیان و تکنیک های جدید مورد توجه است.

رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی یادآور شد: امسال در هشتمین آیین پاسداشت روز مهندس از ۱۱ چهره برتر و سه رساله دانشجویی، سه شرکت برتر مهندسی قدردانی می شود و این کمیسیون سعی کرده یک همگرایی بین تشکلها ایجاد کند و بدین منظور  از نمایندگان تشکلها استفاده کرده است.

خندان دل در خاتمه خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ اطلاعات قابل استنادی در خصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی وجود ندارد که برای پوشش دادن این ضعف، سایتی به آدرس TCCP.ir  توسط انجمن خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی راه‌اندازی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه