English

حال و هوای مشهد الرضا"ع" در عید غدیر خم

پذیرایی از زائران با توزیع ۷۵ هزار پرس غذای گرم در دو وعده ناهار و شام در روزهای پنجشنبه و جمعه پانزدهم و شانزدهم تیرماه و چایخانه‌ها از آغاز برگزاری جشن‌های دهه ولایت و امامت بارگاه نورانی امام هشتم(ع) نیز با توزیع چای، شربت و غیره پذیرای محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند.

حال و هوای مشهد الرضا"ع" در عید غدیر خم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی با مشارکت موکب‌های خدمت‌رسان و خیران و ناذران این آستان مقدس در تلاش است تا به بهترین شکل از دلدادگان حریم قدسی حضرت رضا(ع) در ایام دهه ولایت و امامت به ویژه روز عید میزبانی کند.

پذیرایی از زائران با توزیع ۷۵ هزار پرس غذای گرم در دو وعده ناهار و شام در روزهای پنجشنبه و جمعه پانزدهم و شانزدهم تیرماه در صحن امام حسن مجتبی(ع) و رواق حضرت زهرا(س) و همچنین باب الکاظم(ع) و باب الهادی(ع) در دستور کار قرار گرفته است.

طبخ این غذاها در مهمانسرای حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی و همچنین موکب‌های خدمت‌رسان در جوار بارگاه ملکوتی رضوی انجام می‌شود.

همچنین به مناسبت فرارسیدن عید غدیر ، در مجموع ۵۰۰ هزار بستنی از سیزدهم تا شانزدهم تیرماه در دو شیفت صبح و بعد از ظهر در چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در صحن‌های کوثر، غدیر، امام حسن مجتبی(ع) و باغ رضوان توزیع خواهد شد.

عید غدیر در مشهد

این چایخانه‌ها از آغاز برگزاری جشن‌های دهه ولایت و امامت بارگاه نورانی امام هشتم(ع) نیز با توزیع چای، شربت و غیره پذیرای محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند.

همچنین تهیه ۳۰ هزار بسته عیدانه که دربردارنده اقلام کیک، آبمیوه و شکلات است، در دستور کار معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی قرار گرفته است. این بسته‌های متبرک عیدانه همزمان با روز عید غدیر در صفوف نماز جمعه حرم مطهر بین زائران و مجاوران توزیع خواهد شد.

زیباسازی و گل آرایی میادین شهر، همزمان با ایام دهه ولایت و در آستانه عید سعید غدیر خم و  با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته به منظور گل آرایی و زیباسازی منظرگل آرایی میادین اصلی مشهد همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیر شهری در ایام دهه ولایت و به ویژه در آستانه عید سعید غدیر، ۵ المان گل شاخه بریده در میادین، بسیج، شریعتی، بیت المقدس، غدیر و فلسطین نصب شده است.

 با توجه به برگزاری جشن‌های ویژه فرهنگی در دهه ولایت امسال در مناطق کم برخوردار شهری، با هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت فرهنگی شهرداری، فضاآرایی و زیباسازی رسالت ۷۷ که یکی از نقاط اصلی برگزاری جشن‌های دهه ولایت امسال است، در دستور کار قرار گرفت.

در همین راستا ۱۵ المان گل و ۱۰ المان نوشتاری در اطراف محدوده برگزاری این جشنواره‌ها نصب شد و علاوه بر موارد یاد شده، ۴۰ فضای مخصوص گل نیز با کاشت انواع گل‌های رنگارنگ تابستانه در این محدوده جانمایی شده است تا زیبایی‌های این منطقه دوچندان شود.

عید غدیر در مشهد

برنامه های حرم امام رضا(ع)

شب عید

سخنران: حجت‌الاسلام حسینی قمی

مداحی: سید ناصر کهربایی، ابوالفضل مشکینی و حسن عبدی و خورشیدی

زمان: پنجشنبه ۱۵ تیرماه از ساعت ۲۰

نشانی: صحن پیامبر اعظم

صبح عید

مداحی: سید ناصر کهربایی، سید امیر احمدنیا، ابوالفضل مشکینی، حسن شالبافان و سید جعفر ماهرخسار

دکلمه‌خوانی: سید مهدی اسماعیلی

زمان: جمعه ۱۶ تیرماه از ساعت ۸:۳۰

نشانی: تالار ولایت

عصر عید

سخنران: حجت‌الاسلام صاحبرقانی

قرائت خطبه غدیر: حجت‌الاسلام اسلامی‌فر

زمان:  جمعه ۱۶ تیرماه از ساعت ۱۷

نشانی: صحن پیامبر اعظم

شام عید

سخنران: حجت‌الاسلام حسینی قمی

مداحی: حسن شالبافان، ابراهیم احمدی، مرتضی اسلامی‌فر، مهدی پاینده‌فر

زمان:  جمعه ۱۶ تیرماه از ساعت ۲۰

نشانی: صحن پیامبر اعظم

عید غدیر در مشهد

عید غدیر در مشهد

عید غدیر در مشهد

عید غدیر در مشهد

عید غدیر در مشهد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه