English

رییس شبکه دامپزشکی کاشمر:

آغاز واکسیناسیون دامهای شهرستان کاشمر برعلیه طاعون

رییس شبکه دامپزشکی کاشمر بیان کرد: واکسیناسیون در کنترل بیماری‌های دام و مشترک بین انسان و دام نقش بسیار موثری دارد و عملیات واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک برای ۶۲ هزار راس از جمعیت دام سبک شهرستان در واحد‌های روستایی و عشایری انجام شد.

آغاز واکسیناسیون دامهای شهرستان کاشمر برعلیه طاعون

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعید خانزاده؛ ۶۲ هزار راس از جمعیت دام سبک شهرستان کاشمر در واحد‌های روستایی و عشایری، علیه طاعون نشخوار کنندگان کوچک واکسینه شدند.

خانزاده متذکر شد: واکسیناسیون در کنترل بیماری‌های دام و مشترک بین انسان و دام نقش بسیار موثری دارد و عملیات واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک برای ۶۲ هزار راس از جمعیت دام سبک شهرستان در واحد‌های روستایی و عشایری انجام شد.

رییس شبکه دامپزشکی کاشمر در ادامه افزود: همچنین۲۰ درصد واکسیناسیون را همکاران بخش خصوصی و ۸۰ درصد را همکاران بخش دولتی به انجام دادند و شناسایی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از مهم‌ترین اهداف سازمان دامپزشکی است.

وی در ادامه یادآور شد: برای این بیماری درمان اختصاصی وجود ندارد، اما می‌توان با درمان‌های حمایتی تلفات را کاهش داد که در اینجا نقش واکسیناسیون نمود بیشتری پیدا می کند.

خانزاده در خاتمه این خبر تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ درصد پیش بینی عملکرد سال ۱۴۰۲ در زمینه واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک در این شهرستان محقق شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه