English

رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سبزوار:

شناسایی موقعیت یک نفر از ۵ کوه‌نورد مفقودی در داورزن

رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سبزوار بیان کرد: عملیات جستجو به شدت سخت و سنگین است اما امدادگران آموزش‌دیده هلال احمر تلاش می‌کنند مفقودان را پیدا کنند ضمن اینکه گروه واکنش سریع به همراه بالگرد در حالت آماده‌باش برای کمک در شرایط ویژه هستند.

شناسایی موقعیت یک نفر از ۵ کوه‌نورد مفقودی در داورزن

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابوالفضل رفیعی رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سبزوار در خبری اطلاع داد: در ساعت۱۴:۳۰ روز شنبه ۲۱ مرداد مفقودی یک گروه پنج نفره طبیعت‌گرد به مرکز ۱۱۲ جمعیت هلال احمر اعلام شد.

رفیعی اعلام کرد: طبق گزارش اولیه حادثه این افراد در صخره‌های دره بفره در حوالی روستای ساروق محبوس شده‌اند و با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه نه امکان برگشت و نه توان ادامه راه دارند.

رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سبزوار افزود: این دره یکی از سه دره خطرناک و صعب‌العبور کشور است و به‌واسطه وجود آبشارهای فراوان و صخره‌های صعب‌العبور مورد توجه بسیاری از طبیعت‌گردان با هدف ماجراجویی است.

وی متذکرشد: این پنج نفر همگی افراد آماتور و طبیعت‌گردهای بدون تجهیزات لازم برای شب‌خوابی در منطقه هستند و از زمان اعلام مفقودی تاکنون همه گروه‌های امداد و نجات، عملیات جستجو در منطقه را انجام می‌دهند اما با توجه به گستردگی، سختی عبور در منطقه و سرمای شبانه روند پیداکردن این افراد زمان‌بر شده است.

رفیعی ادامه داد: شب گذشته موقعیت یکی از کوهنوردان که توان بدنی بیشتری داشت و موفق شده بود خود را به ارتفاعات در دسترس برساند مشخص شد اما هنوز محل دقیق چهار کوه‌نورد دیگر مشخص نیست و طبق اعلام فرد یادشده، یکی از افراد گروه به دلیل گرسنگی طولانی دچار ضعف جسمانی شدید شده است.

رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سبزوار همچنین اظهارداشت: هنوز نمی‌توان هیچ اطلاعی از وضعیت و حال افراد مفقود داشت اما امیدواریم هرچه زودتر موفق به پیداکردن محل دقیق این افراد شویم.

وی در ادامه تاکید کرد: امکان فرود بالگرد در منطقه به هیچ وجه وجود ندارد و به‌رغم انجام دو سورتی پرواز بالگرد برای امدادرسانی و انتقال نیرو، مکان مناسب برای فرود پیدا نشده است.

رفیعی ابرازداشت: نیروهای بومی و مردم روستا همراهی و همکاری خوبی داشته اند و با همراهی و کمک نیروهای آتش‌نشانی و سپاه نیز یک ریزپرنده (هلی‌شات) برای ردزنی و پیداکردن محل کوه‌نوردان محبوس به پرواز درآمد اما به دلیل وزش شدید باد در منطقه امکان ادامه پرواز میسر نبود.

رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سبزوار اضافه کرد: عملیات جستجو به شدت سخت و سنگین است اما امدادگران آموزش‌دیده هلال احمر تلاش می‌کنند مفقودان را پیدا کنند ضمن اینکه گروه واکنش سریع به همراه بالگرد در حالت آماده‌باش برای کمک در شرایط ویژه هستند.

رفیعی در خاتمه اذعان داشت: سه نفر از کوه‌نوردان آموزگار و یکی دیگر از افراد گروه نیز سرباز یکی از یگان‌های ارتش هستند و با هماهنگی دهیاری منطقه امیدواریم در چند ساعت آینده آن‌ها را پیدا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه