English

مسئول واحد برنامه‌ریزی اهداکنندگان خراسان رضوی:

کمبود همه گروههای خونی در خراسان رضوی

مسئول واحد برنامه‌ریزی اهداکنندگان خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر ذخایر خونی خراسان رضوی به شدت کاهش یافته و در کف وضعیف آبی (ذخیره خونی بین ۶ تا هشت روز) قرار گرفته است.

کمبود همه گروههای خونی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد شریف الحسینی؛ مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: این نهاد نیازمند مراجعه داوطلبان اهدای خون برای همه گروه‌های خونی مثبت و منفی است.

شریف الحسینی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر این نهاد نیازمند مراجعه داوطلبان اهدای خون برای همه گروه‌های خونی مثبت و منفی به ویژه چهار گروه خونی «O منفی، A مثبت، AB منفی و A منفی» است.

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی اضافه کرد: در حال حاضر ذخایر خونی خراسان رضوی به شدت کاهش یافته و در کف وضعیف آبی (ذخیره خونی بین ۶ تا هشت روز) قرار گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی به دلیل افزایش اعمال جراحی در تابستان، افزایش سفرهای برون شهری و تصادفات جاده‌ای و حضور جمعیت بسیار زائران رضوی در استان و نیز کاهش مراجعه اهداکنندگان به پایگاه‌های اهدای خون در روزهای گرم سال از مهمترین دلایل کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی است.

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی یادآور شد: لذا برای تامین خون بیماران نیازمند و نیز تامین بانک خون ۶۳ بیمارستان‌ استان نیازمند اهدای خون از همه گروههای خونی هستیم و پایگاههای اهدای خون در مشهد و شهرستان‌ها پذیرای اهدای خون داوطلبان هستند.

شریف الحسینی در خاتمه اظهارداشت: داوطلبان اهدای خون در تمامی گروه های خونی می توانند امروز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ به پایگاه مرکزی اهدای خون واقع در میدان تقی آباد مشهد مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه