English

مدیر پروژه طرح شبکه آبیاری سد دوستی:

طرح شبکه آبیاری سد دوستی ایجاد تحولی در کشاورزی منطقه است

مدیر پروژه طرح شبکه آبیاری سد دوستی بیان کرد: با به ثمر رسیدن طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد دوستی، ۲۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سرخس تحت پوشش شبکه آبیاری قرار گرفته خواهد شد.

طرح شبکه آبیاری سد دوستی ایجاد تحولی در کشاورزی منطقه است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سید مجید حسینی؛ مدیر پروژه طرح شبکه آبیاری سد دوستی در سخنانی ابراز داشت: با اتمام طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد دوستی شاهد تحول قابل توجهی در کشاورزی سرخس خواهیم بود.

حسینی همچنین افزود: با به ثمر رسیدن طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد دوستی، ۲۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سرخس تحت پوشش شبکه آبیاری قرار گرفته و باعث توسعه کشاورزی در ۸۴۰۰ هکتار از اراضی شهرستان خواهد شد.

مدیر پروژه طرح شبکه آبیاری سد دوستی متذکر شد: اقتصاد شهرستان مرزی سرخس در شمال شرقی ایران بر پایه کشاورزی و دامداری استوار شده است و طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد دوستی با هدف استفاده بهینه از سهمیه آب سد دوستی و جایگزین کردن این آب با آب‌های زیرزمینی از سال ۹۸ آغاز و آماده بهره‌برداری شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: عملیات اجرایی تکمیل ابنیه و احداث کانال‌های پراکنده درجه یک و ۲ شبکه آبیاری و زهکشی سد دوستی با هدف بهره‌برداری بهینه از طرح در سال ۱۳۹۸ آغاز و مردادماه امسال به پایان رسید.

حسینی تاکید کرد: طراحی شبکه آبیاری مناسب و بهره‌برداری صحیح و اصولی از آن باعث توسعه کشاورزی در این منطقه و افزایش اشتغال و درآمد کشاورزان و بهره‌برداران شبکه خواهد شد.

مدیر پروژه طرح شبکه آبیاری سد دوستی ابراز داشت: با توجه به اینکه کشاورزان این منطقه بخشی از نیاز غذایی منطقه و کشور را تأمین می‌کنند تکمیل شبکه آبیاری نیل به این هدف را تسریع می‌کند.

حسینی خاطرنشان کرد: در صورت آورد مناسب رودخانه هریرود، کشاورزان منطقه از منافع این طرح بهره‌مند خواهند شد و تخصیص از آب تنظیم شده به شبکه آبیاری ۱۱۴ میلیون متر مکعب می باشد و ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب نیز به تغذیه مصنوعی اختصاص می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه