English

معاون اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی:

صادرات بیش از ۲۷ هزارتن فرآورده‌های دامی از خراسان رضوی

معاون اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: در ۵ ماهه اول سال جاری ۲۷ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۸۶۷ کیلوگرم (معادل بیش از ۲۷ هزار و ۳۰۹ تن) شامل انواع محصولات مرتبط با دامپزشکی از خراسان رضوی به مبدا ۴۰ کشور دنیا صادر شده است.

صادرات بیش از ۲۷ هزارتن فرآورده‌های دامی از خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمود قربان‌زاده؛ معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خبری اظهارداشت: در ۵ ماهه اول سال جاری ۲۷ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۸۶۷ کیلوگرم (معادل بیش از ۲۷ هزار و ۳۰۹ تن) انواع محصولات مرتبط با دامپزشکی به مبدا ۴۰ کشور دنیا صادر شده است.

قربان‌زاده همچنین متذکر شد: این میزان شامل انواع محصولات مرتبط با دامپزشکی از قبیل تخم مرغ خوراکی، آلایش خوراکی و غیر خوراکی دام، طیور و آبزیان، فرآورده‌های لبنی، پشم، کرک و موی بز و گوسفند، وت‌بلو، سالامبور، جوجه یک‌روزه شتر مرغ، پولت تخمگذار و غیره به مبدا ۴۰ کشور دنیا صادر شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: همچنین در همین مدت ۶ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۷۰۸ کیلوگرم محصولات مرتبط با دامپزشکی شامل انواع نهاده‌های دام و طیور از جمله جو، کنجاله آفتابگردان، کنجاله گلرنگ و تفاله نشاسته و همچنین فرآورده‌های خام دامی از جمله پشم گوسفند و شیر خشک جانشین‌شونده از مبدا ازبکستان و قزاقستان وارد شده است.

وی با اشاره به ضبط و معدوم‌سازی فرآورده‌های دامی در استان گفت: از ابتدای سال ۷۸۹ هزار و ۴۹ راس دام به وزن ۲۷ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۴۲۳ کیلوگرم گوشت، کشتار و در همین مدت یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۶۷۱ کیلو فرآورده، ضبط و ۱۶۵ هزار و ۶۵۶ کیلو فرآورده دامی معدوم شده است.

قربان زاده اضافه کرد: میزان جوجه‌ریزی در ۵ ماهه اول سال جاری در استان، ۴۹ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۴۵۱ قطعه بوده و این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۷۵۵ بوده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به آمار جوجه‌ریزی استان تصریح کرد یادآور شد: میزان جوجه‌ریزی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۶۹۶ قطعه افرایش پیدا کرده که نشان‌دهنده رشدی ۹ درصدی است.

قربان‌زاده در خاتمه اطلاع داد: در خصوص برنامه نظارت اداره کل دامپزشکی در دهه پایانی صفر نیز برنامه نظارت ما در قالب ۴۶ اکیپ ثابت و ۶۲ اکیپ سیار شامل ۵۴ دامپزشک، ۸۷ بازرس کاردان و کارشناس و ۴۰ ناظر شرعی انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه