English

رئیس پلیس راه خوزستان عنوان کرد؛

تصادفات در خوزستان ۸ درصد کاهش یافته است

رییس پلیس‌راه خوزستان گفت: میزان تصادفات در ۹ ماهه امسال استان ۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

تصادفات در خوزستان ۸ درصد کاهش یافته است
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، سرهنگ سعید رحیمی روز سه شنبه در گفت‌وگویی رسانه ای اظهار کرد: در مدت یاد شده میزان تصادفات جرحی ۲۱ درصد و سوانح رانندگی منجر به فوت ۸.۶ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در استان برای رفع نقاط حادثه‌خیز انجام شده افزود: در ایام برگزاری پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی ۱۴۰ نقطه حادثه‌خیز در خوزستان احصا و ایمن‌سازی شد.

سرهنگ رحیمی ادامه داد: همچنین برای کنترل هر چه بیشتر حوادث رانندگی و تخلفات، تعداد دوربین‌های نظارتی در استان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به اقدامات دیگری که برای ایمن سازی جاده‌های استان انجام شده گفت: نصب ۲ هزار تابلوی راهنمایی و رانندگی در استان ، افزایش ۲ برابری خط کشی مسیرها، ۴۰ درصدی برخورد با متخلفان و ۳۰ درصدی توقف رانندگان متخلف از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شد.

وی اضافه کرد: قرارگاه کاهش تصادفات استان باید با نگاه علمی و کارشناسی برای فراهم‌سازی و اجرای اقداماتی به منظور کاهش هر چه بیشتر تصادفات به ویژه سوانح رانندگی منجر به مرگ ورود کند.

سرهنگ رحیمی با اشاره به اینکه مثلث حوادث شامل عوامل انسانی، جاده‌ای و خودرویی است گفت: متاسفانه در خوزستان بیشترین عامل وقوع سوانح رانندگی انسانی است.

رییس پلیس راه خوزستان رانندگی پر خطر را باعث وقوع بیشتر تصادفات در استان دانست.

وی اظهار کرد: ماهانه به صورت متوسط ۱۱۰ هزار تخلف توسط دوربین‌های نظارتی راهنمایی و رانندگی ثبت می‌شود که آمار بسیار بالایی از وقوع تخلف است.

سرهنگ رحیمی با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه ۲۶۰ هزار راننده در استان اعمال قانون می‌شوند ادامه داد: این حجم از وقوع تخلف در استان نگران‌کننده است و باید با فعالیت‌های فرهنگی، رفع نواقص و نقاط حادثه‌خیز رانندگان را به رانندگی ایمن تشویق و آگاه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه