English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

موسیقی بعد از ۴۵ سال سند دار شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۴۵ سال در حوزه موسیقی هیچ سندی نداشته ایم، گفت: بعد از ۴۵ سال سند موسیقی به تصویب شورای عالی معین رسید که براساس آن دولت و وزارت فرهنگ مکلفند از موسیقی محلی حمایت کنند.

موسیقی بعد از ۴۵ سال سند دار شد

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره ساماندهی وضعیت موسیقی کشور گفت: ایرانیان اصولا مردم فرهنگ و هنر دوستی هستند و با گسترش فضای ارتباطی ، صوت و تصویر زودتر و سریع تر پخش می‌شود و نمونه آن را در اتفاق اخیر گیلان شاهد بودیم که مردم چقدر به این پدیده‌های هنری حس مثبتی دارند.

وی ادامه داد: در وزارت فرهنگ بخشی را برای اجرای موسیقی نواحی، محلی و بومی اختصاص دادیم و حتی به این موسیقی ها یارانه داده می‌شود به نحوی که بدون دریافت هزینه ، سالن‌ها در اختیار گروه‌های موسیقی نواحی و مقامی محلی قرار می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بعد از ۴۵ سال سند موسیقی به تصویب شورای عالی معین رسید که براساس آن دولت و وزارت فرهنگ مکلفند از موسیقی محلی حمایت کنند.

وی افزود: امروز تغییر ساختار رسانه‌ای موجب شد تا یک هنرمند بدون طی کردن راه طولانی ، در شبکه های اجتماعی هنر خود را در دسترس عموم قرار دهد و این را به چشم فرصت نگاه می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه