English

میرتاج الدینی در گفتگو با موج:

مجلس با اصلاح نظام یارانه ای کشور به ویژه یارانه مستقیم و یارانه انرژی موافق است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: هدفمندسازی یارانه‌ها به مدت ۱۰ سال متوقف شد در حال حاضر یارانه پنهان فقط در حوزه حامل‌های انرژی ۸۳ میلیارد دلار است که اگر به نرخ آزاد حساب کنیم معادل دو و نیم برابر بودجه کشور می‌شود یعنی برای هر فرد هزار دلار

مجلس با اصلاح نظام یارانه ای کشور به ویژه یارانه مستقیم و یارانه انرژی موافق است

محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به طرح های مربوط به اصلاح نظام یارانه ای کشور، اظهار داشت: طرح های مختلفی در مورد قانون یارانه کشور در مجلس مطرح است که در این چند ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: نظام یارانه ای کشور از جمله یارانه مستقیم، یارانه پنهان، یارانه کالاهای اساسی و انرژی باید یک بار دیگر بازنگری شوند تا  گامی در راستای اصلاح اقتصاد کشور و معیشت مردم برداشته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: در اصل موضوع همه نمایندگان موافق هستند و طرح های مختلفی در این باره ارائه شده که این طرح ها در کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس در حال بررسی است.

میرتاج الدینی تاکید کرد: اینگونه طرح‌ها در صورتی به سرانجام خواهد رسید که یک عزم مشترکی میان مجلس و دولت و همچنین یک پشتیبانی و همراهی از سوی مردم وجود داشته باشد. پشتیبانی و همراهی مردم در صورتی محقق خواهد شد که به یک گفتمان تبدیل شود و مردم در جریان کارها قرار گیرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح 24 ماه زمان خواهد برد که مجلس در قالب فراکسیون ها و کمیسیون های تخصصی آن را پیش خواهد برد.

وی با اشاره به اصل هدف از این گونه طرح ها، افزود: هدفمندسازی یارانه‌ها به مدت ۱۰ سال متوقف شد در حال حاضر یارانه پنهان فقط  در حوزه حامل‌های انرژی ۸۳ میلیارد دلار است که اگر به نرخ آزاد  حساب کنیم معادل دو و نیم برابر بودجه کشور می‌شود یعنی برای هر فرد هزار دلار، حدود ۲۵ میلیون در سال می‌رسد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دهک‌های پولدار جامعه ۲۵ برابر دهک‌های پایین از یارانه پنهان استفاده می‌کنند که این امر نیازمند یک کارشناسی اقتصادی دارد.

وی بیان کرد: بررسی ها و کار شناسی های اقتصادی در رابطه با این طرح در مجلس آغاز شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد تا اینتر تورم زا نباشد، اظهار کرد: اگر دولت و مجلس همسو باشند می توانند مجدد این طرح را اجرا کرده و مشکلات آن را رفع کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه