English

معاون رئیس جمهور در گفتگو با خبرگزاری موج؛

برنامه ای برای قطع رابطه و عدم مذاکره با اروپا نداریم

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه خواستار برقراری ارتباط متعادل با همه کشورهای دنیا هستیم، درباره چگونگی برقراری ارتباط با کشورهای اروپایی گفت: برنامه ای برای عدم دیدار و همچنین قطع رابطه و مذاکره نداریم.

برنامه ای برای قطع رابطه و عدم مذاکره با اروپا نداریم

محمد دهقانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در واکنش به اظهار نظر دم انتخاباتی برخی نمایندگان مبنی بر مذاکره با آمریکا گفت: زمانی دوستانی در حل مشکل جمهوری اسلامی ایران و آمریکا خوش بین و معتقد بودند که از طریق مذاکره با آمریکا می توانند مشکلات را حل کنند.

وی ادامه داد: برخی خالصانه تلاش کردند تا رابطه بین ایران و آمریکا برقرار و سوء تفاهمات بین دو کشور برطرف شود، اما همه این تلاش ها در این ۸ سال بی نتیجه و ناکام ماند.

معاون حقوقی رئیس جمهور مشکلات این افراد را در این دانست که معتقد بودند حل همه موضوعات و مشکلات کشور به حل مشکلات با آمریکا گره خورده و اظهار کرد: این رویکرد موجب خدشه دار شدن ارتباط با سایر کشورها و رابطه ما با شرق و کشورهای بزرگ شد.

 

جمهوری اسلامی میز مذاکره را ترک نکرد

دهقان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران میز مذاکره را ترک نکرده است و مسیر خود را طی می کند، اما در این مدت ۲۰ ماه فعالیت دولت سیزدهم، این دولت خود را معطل آمریکا نکرده و تلاش دارد با همه کشورهای دنیا ارتباط برقرار کند.

وی افزود: دولت با همه جا از آفریقا گرفته تا آمریکای لاتین، کشورهای آسیایی و همسایه و حتی اروپا برای ایحاد یک رابطه متعادل با همه کشورها تمام توان خود را گذاشت.

دهقان تصریح کرد: اینکه عده ای دوباره راه شکست خورده و رویکرد ۸ ساله غلط گذشته را بخواهند علم کنند و عملکرد دولت را تحت تأثیر قرار دهند راه ناصواب و نادرستی است چون راهی که رفته ایم درست بود.

وی یادآور شد: در عین حال اینکه با غرب قطع رابطه و قطع مذاکره نکرده ایم اما همه دنیا را در چهار تا کشور اروپایی و آمریکا هم ندیدیم‌، بلکه کشورهای بزرگی در همسایه، منطقه، آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا هستند که می‌خواهیم با آنها رابطه متعادل برقرار کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به اینکه توسعه روابط دیپلماتیک ایران در دولت سیزدهم آیا قرار نیست این روابط تا اروپا هم گسترش یابد، گفت: هیچ برنامه ای برای دیدار نداشتن با کشورهای اروپایی نداریم. البته یک طرف قضیه ما هستیم و اصلا قرار نبود با اروپایی ها قطع رابطه کنیم‌. اما متاسفانه اروپا که اکنون در اوج ضعف است، و زیرمجموعه مطلق آمریکا قرار گرفته و در تابعیت از آمریکا رفتارهای غیرمنطقی از خود نشان داده است.

دهقان تاکید کرد: ما هیچوقت نخواستیم با اروپا قطع ارتباط و مذاکره کنیم و امروز هم برنامه ای برای قطع رابطه و قطع مذاکره نداریم.

 

اروپا خود را از زیر چنگال آمریکا بیرون بکشد

وی اضافه کرد: هر کشوری که حاضر باشد به صورت متعادل با ما مذاکره و ارتباط داشته باشد، آمادگی داریم اما آنها باید خود را از زیر چنگال آمریکا بیرون بیاورند و زیر دست لابی های صهیونیسم بیرون بکشند تا بتوانند آزادانه و مستقل کار کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه