English

وزیر دادگستری در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

بمباران بیمارستان خلاف معاهدات بین المللی است/ رژیم صهیونیستی محاکمه شود

وزیر دادگستری با بیان اینکه بمباران بیمارستان خلاف معاهدات بین المللی است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی باید بابت جنایت بمباران بیمارستان غزه و قتل عام کودکان و غیرنظامیان در محاکم بین المللی محاکمه شود.

بمباران بیمارستان خلاف معاهدات بین المللی است/ رژیم صهیونیستی محاکمه شود

 امیرحسین رحیمی وزیر دادگستری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را مغایر با تمام مقررات بین المللی در تمام نظام های دنیا دانست و گفت: در این حمله جنایت علیه بشریت رقم خورد که خلاف تمام معاهدات بین المللی است.

 

بیشتر بخوانید:

هیچ کجای حقوق بین الملل اجازه حمله به بیمارستان داده نشده است

حمایت آمریکا نباشد پرونده رژیم صهیونیستی بسته می شود

 

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: لازم است همه مجامع و کنوانسیون های بین المللی، نهادهای حقوق بشری و نهادهای قضایی بین المللی به این موضوع ورود کرده و رژیم صهیونیستی را به خاطر این جنایت نه تنها با بیانیه و حرف و صحبت محکوم کنند، بلکه باید موجب محکومیت محاکمه رژیم صهیونیستی مطابق همان رویه هایی شوند که خودشان قبول دارند.

وی اظهار کرد: لذا معتقدم تمام آزادگان، حقوقدانان و مدعیان وجود مقررات در امور بین الملل باید نسبت به این موضوع حساسیت خرج دهند و این مطلبی نیست که بتوان از آن به راحتی عبور کرد.

رحیمی با بیان اینکه بیمارستان ها در همه جنگ ها مستثنی و مصون از تعرض هستند، بیان کرد: حتی اگر نظامیان داخل بیمارستان باشند مصون از تعرض هستند، چه برسد به اینکه اصلا موضوع نظامی مطرح نیست و مردم عادی و کودکان در حمله به این بیمارستان قتل عام شده اند و رژیم صهیونیستی چنین جنایت بزرگی را مرتکب شده است.

وزیر دادگستری تاکید کرد: این جنایت باید پیگیری شود و اقدام کنندگان آن در محاکم بین المللی محاکمه شوند تا بار دیگر این جنایات تکرار نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه