English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته بدون کار کارشناسی کافی تصویب شد

رضوانی با اشاره به لزوم انجام بررسی های همه جانبه برای تغییر در رویه های جاری مربوط به تعطیلات آخر هفته گفت: در خصوص این لایحه دولت، کار کارشناسی کافی انجام نشد و به همین دلیل من مخالف این تغییر هستم.

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته بدون کار کارشناسی کافی تصویب شد

غلامحسین رضوانی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره لایحه دو روزه شدن تعطیلات در هفته گفت: من معتقدم تغییراتی که باعث می شود سنت هایی که سنوات متمادی طبق آن رفتار شده، مخدوش شود، نیازمند بررسی های کارشناسی است و از دید من در خصوص دو روزه شده تعطیلات هفتگی، کار کارشناسی کافی صورت نگرفته است. به همین دلیل من مخالف این تغییر بوده و هستم.

وی افزود: برای دهه­ های متوالی مردم متناسب با رویه کنونی رفتارشان را تنظیم کرده اند و تغییر این وضعیت به بهانه های کم اهمیت درست نیست. برای مثال کارگران و کارفرماها می توانند پنج­شنبه و جمعه را تعطیل کنند و مشکلی هم رخ نمی دهد اما برای اینکه ارگان های رسمی کشور و دولتی روز پنجشنبه نیز تعطیل شوند، من دلیل موجهی  سراغ ندارم. اما در هر حال می شود ساعات کار کارمندان و کارگران را با توافقاتی، تنظیم کرد. این لزوماً به این معنا نیست که همه جا را پنجشنبه ها تعطیل کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

انتخاب پنجشنبه به عنوان روز تعطیل به زیان اقتصاد کشور است

مجلس و دولت بر تعطیلی پنجشنبه‌ و جمعه توافق دارند

 

رضوانی تصریح کرد: کار کارشناسی برای اضافه کردن یک روز دیگر به تعطیلات هفتگی، نیازمند بررسی آن در چندین کمیسیون است. در این شرایط به زعم من باید علاوه بر کمیسیون اجتماعی، کمیسیون های برنامه و بودجه، اقتصادی، قضائی و حتی امنیت ملی و سیاست خارجی نیز این لایحه را مورد مطالعه قرار دهند و از جهات مختلف بدان بپردازند. پس از انجام چنین کاری می توان درباره آثار اقتصادی مترتب بر آن اظهار نظر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه