English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

امیرعبداللهیان در سفرش به نیویورک چه برنامه هایی را در دنبال می کند؟

وزیرخارجه کشورمان در روز پنجشنبه برای شرکت در نشست عالی شورای امنیت در ارتباط با موضوع فلسطین به نیویورک سفر کرد. وی در روز نخست حضورش با چند تن از مقامات سیاسی دیدار و گفتگو داشت.

امیرعبداللهیان در سفرش به نیویورک چه برنامه هایی را در دنبال می کند؟
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، حسین امیرعبداللهیان که این روزها برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل پیرامون وضعیت خاورمیانه و فلسطین در نیویورک به سر می ­برد، در روز شنبه، یکم اردیبهشت، ملاقات­هایی با مقامات و سران سیاسی دنیا داشت که به در این گزارش به آن پرداخته می شود. هدف این گزارش در واقع برجسته کردن موضوعاتی است که وزیر خارجه کشورمان در آمریکا در دستور کار داشته است:

 

دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ/ تأکید بر شرایط غیرانسانی مردم فلسطین

امیرعبداللهیان با خانم میریانا اسپولیاریک ایگر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدار ضمن تشکر از تلاش های کمیته بین المللی صلیب سرخ در خصوص فلسطین و غزه، شرایط انسانی مردم فلسطین را بسیار نگران کننده توصیف کرد و گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

 

دیدار با وزیر خارجه الجزایر/ تقویت همکاری‌ها در راستای تثبیت امنیت منطقه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با احمد عطاف، همتای الجزایری خود دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد. در این نشست امیرعبداللهیان خواستار افزایش رایزنی‌ها و تقویت همکاری های در راستای استقرار و تثبیت امنیت در منطقه شد.

 وی همچنین از نقش الجزایر در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و ارائه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد قدردانی و رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا به این قطعنامه را محکوم کرد.

 

دیدار با وزیرخارجه برزیل/ قدردانی از نقش برزیل در توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه همچنین روز شنبه با مائورو وییرا، وزیر امور خارجه جمهوری فدراتیو برزیل دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و روابط دوجانبه گفتگو کرد.

 وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با  تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت. وی ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

 امیرعبداللهیان همچنین از نقش برزیل در راستای کمک به توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی و تاکید کرد: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است.

 رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در ادامه، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین سفر متقابل مقامات دو کشور تاکید کرد.

 

برگزاری نشست با سفرای کشورهای سازمان همکاری‌های اسلامی/تشریح جنبه حقوقی اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل

امیرعبداللهیان در ادامه رایزنی‌های خود در نیویورک، در نشستی با حضور سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی، به بیان دیدگاه‌های کشورمان پیرامون مساله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین دفاع مشروع ایران در مقابل رژیم اسرائیل پرداخت.

 وی ضمن تشریح عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل، تاکید کرد: با وجودی که جمهوری اسلامی ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

 امیرعبداللهیان در ادامه یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران توانست به اهداف خود در چارچوب پاسخ حداقلی برسد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما توانستیم اراده قاطع خود را نشان بدهیم و پایگاه‌های نظامی‌که حمله از آنجا علیه سفارت ما صورت گرفته بود را هدف قرار بدهیم و پیام خود را به رژیم برسانیم.

 رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان افزود: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً دست به ماجراجویی بزند و اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود و این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده است.

وی همچنین در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط‌ شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند.

 

ملاقات با دستیار ویژه دبیرکل سازمان ملل/ تأکید بر توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری

امیرعبداللهیان همچنین با تور ونسلند، دستیار ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: با وجودی که ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در غزه است. این در حالی است که عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است. در این شرایط نتانیاهو از کنترل خارج شده است و باید مهار گردد.

 

مصاحبه با شبکه ان بی سی (NBC)

وزیرخارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگار ان.بی.سی تصریح کرد: ما از ابتدای بحران در غزه بارها اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران هرگز از توسعه جنگ و تنش در منطقه استقبال نمی‌کند. در اتفاقی که شنبه جاری رخ داد که طی آن ما در قالب دفاع مشروع، عملیاتی را بر روی دو پایگاه نظامی رژیم اسرائیل که از آن پایگاه‌ها سفارت ایران در دمشق مورد حمله موشکی رژیم اسرائیل قرار گرفته بود، انجام دادیم. بلافاصله پس از پایان عملیات موفقیت‌آمیزمان، طی پیامی‌به ایالات متحده اعلام کردیم که قصدی برای ادامه عملیات روی رژیم اسرائیل نداریم. لذا معتقدیم اکنون وقت آن فرا رسیده که دبیرکل سازمان ملل ابتکاری را در دست بگیرد و برای توقف فوری جنگ در غزه اقدامی‌بکند. توقف جنگ در غزه یعنی بازگشت آرامش از سواحل مدیترانه تا دریای سرخ. همه از این آرامش و امنیت پایدار سود خواهیم برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه