English

معاون وزیر امور خارجه:

بریکس برای نقش‌آفرینی، ابتکار عمل دارد

معاون وزیر امور خارجه گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش‌آفرینی در صحنه و تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه‌گرایی است.

 بریکس برای نقش‌آفرینی، ابتکار عمل دارد
به گزارش خبرگزاری موج

، معاون وزیر امور خارجه با اشاره به مباحث مطرح‌شده در نشست معاونان وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس در امور خاورمیانه، گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش‌آفرینی در صحنه و تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه‌گرایی است.

علی باقری این سخنان را در دیدار با چانگ، نماینده ویژه رئیس‌جمهور چین در حاشیه نشست مسکو بیان کرد.

طرف چینی نیز در این دیدار ، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم.

این مقام ارشد چینی افزود: پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی چین است.

در ادامه طرفین به بحث و بررسی درباره موضوعات موردعلاقه ایران و چین پرداختند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس به‌عنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه، پیش از آن، روز پنجشنبه در نشست معاونان وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشورهای بریکس در امورخاورمیانه و شمال آفریقا، خواهان ایفای نقش بریکس برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و منطقه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه