English

کسب نتایج مطلوب کیفی در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم

رئیس کنترل کیفی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم از کسب نتایج مطلوب کیفی در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم خبر داد.

کسب نتایج مطلوب کیفی در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، سید محمدمهدی مرندی در این خصوص گفت: از ابتدای سال 1403 و به‌ویژه در فروردین‌ماه، همکاران پرتلاش ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در کنار ثبت رکورد غرورآفرین تولید 812 هزار و 558 تن تختال، به نتایج کیفی مطلوبی نیز دست یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در فروردین‌ماه، درصد تختال‌های بدون عیب ناحیه 95.54 درصد ثبت شد که نسبت به عدد تجمعی عیوب در سال 1402 که برابر 94.42 درصد بوده 1.12 درصد بالاتر است. در این ماه، درصد عیوب تختال ماشین‌های ریخته‌گری 1 و 2 و 4 کمتر از 4 درصد و درصد عیوب تختال‌های تولیدی ماشین شماره 3 ریخته‌گری نیز کمتر از 6 درصد ثبت شده است. همچنین درصد تولید تختال مطابق با سفارش نیز در فروردین 1403 برابر 98.7 درصد است که نسبت به عدد تجمعی همین شاخص در سال 1402 که 98.3 درصد است افزایش 0.4 درصدی داشته است.

وی تأکید کرد: با کنترل‌های به‌عمل‌آمده در فروردین‌ماه، درصد شرایط غیر نرمال ریخته‌گری (ابنرمالیتی‌ها) به کمتر از 0.2 درصد و درصد تختال‌های میکس غیر هم‌گروه نیز به کمتر از 0.3 درصد کاهش یافته است.

برای کاهش هزینه‌ها باید به کاهش دوباره‌کاری‌ها در تولید توجه داشته باشیم

در همین زمینه، رئیس گروه فنی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم گفت: در مسیر راهبرد سودآوری شرکت فولاد مبارکه، مؤلفه‌هایی نظیر افزایش تولید و بهبود بهره‌وری در کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ ضمن اینکه برای کاهش هزینه‌ها باید به کاهش دوباره‌کاری‌ها در تولید نیز توجه داشته باشیم.

به گفته محمدعلی شفیعی، کاهش دوباره‌کاری را می‌توان در کاهش تولید محصولات غیرمنطبق با سفارش مشتری دانست؛ چراکه در محصولات غیرمنطبق با سفارش، علی‌رغم صرف هزینه، زمان و مواد اولیه، انرژی و سایر عوامل تولید، محصولی تولید شده که مطابق نیاز و خواسته مشتری نیست.

وی در تشریح دستاوردهای کیفی فولادسازی تصریح کرد: در فروردین‌ماه سال جاری با برنامه‌ریزی انجام‌شده در زمستان سال 1402 و تعمیرات صورت‌گرفته، آماده‌به‌کاری تجهیزات افزایش یافت. علاوه بر این، اقداماتی نظیر اصلاح در فرایندها، آموزش‌های مستمر و نظارت بیشتر بر فرایند تولید، کاهش درصد تولید تختال‌های NC، کاهش تختال‌های میکس و تختال‌های کوتاه و افزایش تختال‌های تخصیص داده‌شده را شاهد بودیم؛ به‌نحوی‌که عملکرد کلی فروردین‌ماه 98.7 درصد بوده است.

رئیس گروه فنی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم اظهار امیدواری کرد با حفظ و ارتقای در بهبود این روندها در ماه‌های دیگر سال نیز شاهد بهبود کیفیت و روند تولید باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه