English

رییس نهمین کنگره بین المللی پیوند اعضا اعلام کرد:

انجام ۱۴ هزار عمل پیوند اعضا در شیراز

رییس نهمین کنگره بین المللی پیوند اعضا با اشاره به پیشتازی شیراز در پیوند اعضای دنیا طی سال های متمادی اظهار کرد: تاکنون ۱۴ هزار عمل پیوند اعضا در شیراز انجام شده که این مرهون تلاش کادر درمان، شامل اساتید و پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش های پیوند است

انجام ۱۴ هزار عمل پیوند اعضا در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مدیر عامل بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا و رییس نهمین کنگره بین المللی پیوند اعضا، در نشست خبری این کنگره، بیمارستان پیوند اعضا را یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین مراکز پیوند اعضا در سطح دنیا معرفی کرد.

سید علی ملک حسینی گفت: در سال های آغازین عمل پیوند اعضا در شیراز طی ۳۰ سال گذشته، تلاش صدها نفر از اساتید، پزشکان، پرستاران و تمامی از کارکنان بخش پیوند اعضا، باعث شد تا جایگاه علمی این حوزه به دنیا معرفی شود.

او با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره در ایران و شیراز و تبادلات علمی حاصل از این رویداد علمی بین المللی افزود: نخستین کنگره بین المللی پیوند اعضا در شیراز در سال ۲۰۰۸ با حضور اساتید و بزرگان پیوند اعضای دنیا همچون «توماس استارزل» بنیان‌ گذار پیوند کبد برگزار شد و امروز شاهد برگزاری نهمین دوره از این رویداد علمی هستیم.

ملک حسینی با بیان اینکه با پیشرفت پیوند اعضا در شیراز به ویژه پیوند کبد، پزشکان بسیاری از کشورهای مختلف دنیا برای تحصیل و گذراندن دوره های آموزشی به شیراز مراجعه می کنند، ادامه داد: پزشکانی که برای تحصیل و دریافت دوره های آموزشی پزشکی در سطوح بالاتر به شیراز مراجعه می کنند، پس از فارغ التحصیلی به کشور خود بر می گردند و علاوه بر ارائه خدمات درمانی به بیماران، سفیران ایران در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی هستند.

پدر پیوند کبد ایران با اشاره به پیشتازی شیراز در پیوند اعضای دنیا طی سال های متمادی اظهار کرد: تاکنون ۱۴ هزار عمل پیوند اعضا در شیراز انجام شده که این مرهون تلاش کادر درمان، شامل اساتید و پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش های پیوند است.

ملک حسینی با بیان اینکه چهارده مرکز پیوند اعضا در کشور راه اندازی شده است، اظهار کرد: یکی از سخت ‌ترین و پیچیده ‌ترین عمل جراحی، پیوند کبد برای کودکان است.

دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی پیوند اعضا نیز از جمله محورهای برگزاری این کنگره را پیشرفت ها و چشم انداز جراحی پیوند ارگان ها، پیوند ارگان ها و مشکلات قلبی عروقی، پیوند ارگان ها و مشکلات ریوی، پیوند ارگان ها و مدیریت عفونت های پس از آن، تکنولوژی، هماتولوژی و پیوند ارگان ها برشمرد.

سامان نیک اقبالیان افزود: تصویربرداری در پیوند ارگان ها، بیهوشی در پیوند ارگان ها، عوارض گوارشی در پیوند ارگان ها، نفرولوژی و پیوند ارگان ها، دارو درمانی سرکوب سیستم ایمنی در پیوند ارگان ها نیز از دیگر محورهای این کنگره بین المللی است.

همچنین، جمشید روزبه دبیر اجرایی نهمین کنگره بین المللی پیوند اعضا در شیراز ضمن توضیحاتی در خصوص نحوه برنامه ریزی و هماهنگی های لازم برای برگزاری این کنگره گفت: کنگره بین المللی پیوند اعضا با حضور اساتید و پزشکان بنام و مطرح گروه های مختلف پزشکی ایران و سایر کشور های دنیا مانند بلژیک، اسپانیا، ترکیه، لبنان، آمریکا، فرانسه، کویت، سوریه، تاجیکستان، پاکستان، عراق و روسیه در حال برگزاری است.

پروفسور «محمت هابرال»، از اساتید پیوند عضو در دنیا نیز که از کشور ترکیه در این نشست خبری حضور داشت، سید علی ملک حسینی را از بزرگان و افتخارات کشور عنوان کرد که اقدامات ارزشمند و ماندگاری را محقق ساخته است.

همچنین در این نشست مسوولان بیمارستان‌ خیریه آموزشی، پژوهشی و درمانی پیوند اعضای ابوعلی سینا، در خصوص فرآیندهای مختلف ارائه خدمت در این مرکز درمانی نظیر انواع اعمال جراحی پیوند عضو، فرآیند اهدای عضو تا انجام عمل پیوند، توضیحاتی ارائه دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه