English

امام جمعه شیراز:

انجمن های مردم نهاد توجه ویژه ای به حوزه ازدواج جوانان داشته باشند

امام جمعه شیراز گفت: انجمن های مردم نهاد باید توجه ویژه ای به حوزه ازدواج جوانان داشته باشند و ایجاد چند مرکز ازدواج آسان نمی تواند پاسخگوی نیاز ۸۰ میلیون جمعیت در کشور باشد از این رو باید مراکز ازدواج آسان در جامعه متناسب با جمعیت جامعه رشد کنند.

انجمن های مردم نهاد توجه ویژه ای به حوزه ازدواج جوانان داشته باشند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائلی که در اسلام به آن تکیه شده، مسئله خانواده است از این رو در دین مبین اسلام تاکیدات ویژه ای بر تشکیل خانواده اسلام شده است.

وی اضافه کرد: توجه به مسائل خانواده از آن جهت دارای اهمیت است که علاوه بر تاکیدات دین مبین اسلام باید این شاخص مهم در دین در برابر سایر تمدن های انسانی پیروز و ملاک عمل شود.

به گفته آیت الله دژکام همان گونه که در قرآن آمده است باید همه آحاد جامعه زمینه تحقق دستورات قرآن را در خصوص تشکیل خانواده اسلامی فراهم کنیم زیرا هر فردی که این دستورات را اجرایی نکند در آتش جهنم می سوزد.

او افزود: بر اساس آیات کلام الله مجید  افراد جامعه باید در خصوص ازدواج جوانان در جامعه مسئولیت پذیر باشند زیرا ازدواج و تشکیل خانواده عاملی برای مسئولیت پذیری افراد خواهد شد این در حالی است که ابتدا جوانان علاقه مندی خود را به ازدواج اعلام کنند پس از آن اولیا جوانان باید برای آنان اقدام کرده و بزرگان اجتماعی نیز باید در این حوزه نقش آفرین بوده و برای این موضوع تلاش کنند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: انجمن های مردم نهاد باید توجه ویژه ای به حوزه ازدواج جوانان داشته باشند و ایجاد چند مرکز ازدواج آسان نمیتواند پاسخگوی نیاز ۸۰ میلیون جمعیت در کشور باشد از این رو باید مراکز ازدواج آسان در جامعه متناسب با جمعیت جامعه رشد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای بر تشکیل خانواده و ازدواج جوانان داشته اند، این مدیران ارشد جامعه نیز باید وظایف خود در این حوزه را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برای تشکیل خانواده اسلامی، تشویق‌های زیادی در دین ما شده است، افزود: گفته اند راه رفتن انسان مجرد در زمین سنگین است و سعی کنید ازدواج شود. گفته اند کسی ازدواج کرد نمازش قیمت پیدا می‌کند و... که همه تشویق است. تشویق برای اینکه سن ازدواج ما بالای ۳۰ سال نرود.

خطیب نماز جمعه امروز شیراز ادامه داد: پزشکان در زمینه باروری و فرزندآوری می‌گویند بهترین سن برای فرزندآوری بین ۲۰ تا ۳۵ سالگی است، بعد از آن می‌شود صاحب اولاد شد، اما بچه کسی که در این سن جوانی به دنیا می‌آید از نظر سلامت، قدرت و جهات مختلف خیلی متفاوت است و ما کاری کردیم که هنوز در این سن ازدواج نکرده و باید خیلی تغییر در برنامه‌های خود بدهیم.

به گفته امام جمعه شیراز اگر زمینه ازدواج برای جوانان فراهم شود پس از آن به دنبال تحکیم خانواده خواهیم بود از این رو رهبری در سیاست های کلی این حوزه همه آحاد جامعه را مکلف به فراهم کردن زمینه ازدواج و تحکیم بنیان خانواده کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه های سیاسی نماز جمعه شیراز نیز بیان کرد: مهم ترین رکن اساسی در دین مبین اسلام مسئله نماز است البته نماز اول وقت به خصوص نماز صبح عاملی برای خوب بودن احوال انسان است.

وی در ادامه ضمن تبریک روز نیروی دریایی به همه عزیزان و زحمت کشان این عرصه، گفت: نقش شیراز در بحث دریایی به صورت تاریخی چقدر مهم بوده است، مرکز اصلی پشتیبانی جنوب کشور یعنی از خرمشهر تا سواحل مکران و چابهار شیراز بوده و در این زمینه خدماتی انجام داده است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: این سابقه تاریخی نباید فراموش شود و امروز نیروی دریایی ما یک نیروی دریایی بین المللی است و محدود به خلیج فارس و دریای عمان نیست بلکه تمام آب‌های آزاد جهان را طی می‌کند و دور کره زمین می‌گردد و به پایگاه خود برمی گردد لذا به خاطر این عظمت و قدرتی که داریم قدردان عزیزان هستیم و از آن‌ها تجلیل می‌کنیم، اما توقع داریم شیراز را فراموش نکنید که شیراز پایه اساسی حمایت و پشتیبانی نیروی دریایی بوده است.

آیت الله دژکام اظهار کرد: حرکت نیروی دریایی ما پیش قراول حرکت اقتصاد دریا محور است که بنده عرض می‌کنم نقش شیراز را دوباره بررسی کنیم و توضیح دهیم و همه مجموعه مدیران استانی و مدیران ملی پای این کار بیایند که این مسئله را بازتعریف کنیم. تعریف دوباره که شیراز در عرصه اقتصاد دریا محور کجا قرار است بایستد؟ در عرصه حمایت از نیروی دریایی که تا جنوبگان در قطب جنوب پایگاه دارد شیراز کجا می‌خواهد بایستد؟ اگر در فرصت‌های امروز مدیران استانی به فکر نباشند بعد دیر خواهد شد. همان طور که رهبر معظم فرمودند تاریخ جهان دارد ورق ویژه‌ای می‌خورد و اگر مراقب نباشیم دیر می‌شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، گفت: امید است مجلس شورای اسلامی همواره افرادی چون مدرس داشته باشد که به کمک آنها مسیر مستقیم پیشرفت کشور طی شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس، از مسئولان خواست تا برای برپایی پرشور، درست و دقیق این انتخابات تلاش کنند.

دژکام گفت: مردم باید به طور دائم بر فعالیت دولت و مجلس نظارت و امر به معروف و نهی از منکر کنند، چون بدون نظارت مردم مجلس و دولت خوبی نخواهیم داشت.

وی با یادآوری یکشنبه آینده به عنوان روز جهانی معلولان، بیان کرد: سازمان بهزیستی اقدامات خوبی در جامعه انجام داده اما این روز در جهان به نام معلولان نام گذاری شده زیرا در هر گوشه دنیا فردی که انسان معلولی را می بینند در تلاش است تا خدمتی به او ارائه دهند و این نشان دهنده انسانیت افراد است.

وی افزود: این نشانه انسانیت در دین مبین اسلام با عنوان «ایثار» آورده شده و قرآن کریم نیز بر این اخلاق تاکید ویژه ای داشته است.

او اضافه کرد: نباید از این ویژه مهم انسانی چشم پوشی کرد و به خاطر برخی اقدامات سیاسی از انسانیت عبور کرد این که هشت هزار کودک و زنان بسیاری در فلسطین کشته شده اند نباید محل تحلیل  برخی افراد باشد که با عبور از انسانیت به دنبال مسائل سیاسی اند و حقوقی نیز برا این افراد در نظر نمی گیرند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به روز دانشجو در ۱۶ آذر، اظهار کرد: ذهنیت مثبت مطالبه گری درباره دانشجویان شکل گرفته اما مطالبه گری یک طرفه نیست و مطالباتی نیز از دانشجویان وجود دارد که خواسته عمومی از آنها فکر تلاش برای ساختن ایران قوی است.

وی تأکید کرد: مطالبه اصلی ما از جوانان و دانشجویان این است که به فکر ایران قوی باشید که اگر ایران ضعیف و عقب مانده باشد و عقب ماندگی ۲۰۰ سال اخیر جبران نشود، همیشه ضعیف خواهیم بود. مسلماً برای قدرتمندی ایران هیچ قشری بهتر از دانشجویان و صاحبان علم و فناوری نمی‌توانند کار کنند.

دژکام بیان کرد: برای واردات یک چمدان فناوری باید یک کشتی انرژی صادر کنیم، بنابراین دانشجوی دلسوز کشور باید به فکر تغییر این معادله باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه