English

امام جمعه شیراز:

زمینه ازدواج و فرزند آوری در جامعه فراهم شود

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اگر گفته می شود جامعه ایران در حال پیر شدن است و باید زمینه ازدواج و فرزند آوری را در جامعه فراهم کرد، از این رو مشکلاتی که در این حوزه وجود داشته نیز باید کاملا برطرف شود.

زمینه ازدواج و فرزند آوری در جامعه فراهم شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز افزود: در کشور حدود ۱۴ میلیون جوان داریم که در سن ازدواج هستند و بر اساس مطالعات انجام شده ۳۹ درصد آنها اعلام کرده‌اند که انگیزه‌ای برای ازدواج ندارند.

وی ادامه داد: علت عدم ازدواج این جوانان فقط نداشتن خانه، شغل و درآمد نیست بلکه برخی از همین جوانان به رغم برخورداری از شرایط مالی و اقتصادی مناسب حاضر به ازدواج و تشکیل خانواده نیستند.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: اگر گفته می شود جامعه ایران در حال پیر شدن است و باید زمینه ازدواج و فرزندآوری را در جامعه فراهم کرد از این رو مشکلاتی که در این حوزه وجود داشته نیز باید کاملا برطرف شود.

او اظهار کرد: برای هر یک از این جوانان که حاضر به ازدواج نیستند چه آنها که امکانات و شرایط آنرا دارند و چه آنها که ندارند باید راهکار مناسب ارائه کرد.

امام جمعه شیراز، با بیان اینکه بی توجهی نسبت به امر ازدواج و تشکیل خانواده منجر به بروز برخی انحرافات اجتماعی خواهد شد گفت: قطعا پیشگیری بهتر از درمان است و بهترین راهکار برای پیشگیری از وقوع برخی از انحرافات اجتماعی هم ازدواج و تشکیل خانواده است.

وی در بخش دیگری بیان کرد: از دیگر فواید خانواده "تأمین آرامش روانی" است لذا آرامش راحت با تشکیل خانواده شکل می‌گیرد.

آیت الله دژکام تصریح کرد: شهر شیراز شهر شعر و شاعری است و وقتی در شعر می‌گویند آرام جان و آرام دل برای همین است که اگر خانواده شکل نگیرد این آرامش پیدا نمی‌شود.

امام جمعه شیراز افزود: اگر می‌خواهیم جامعه پذیری را که خیلی مهم است رواج دهیم یک راهش تشکیل خانواده است. هم زوجین و هم بچه‌ها جامعه پذیر می‌شوند، قبول مسئله ازدواج که بدون اجازه خانم هیچ روحانی نمی‌تواند عقد بخواند یعنی ما پذیرفته ایم در جامعه طبق ضوابط زندگی کنیم و جامعه پذیر بار می‌آید و بچه هم همین طور است، اما بچه‌ای که در خانواده رشد نمی‌کند اینگونه نیست، عمده مشکلات کسانی که جرم می‌کنند از نظر خانواده مشکل دارند و خانواده اگر محل رشد فرزند نباشد بچه جامعه پذیر نیست.

وی با اشاره به در پیش بودن روز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) گفت: عیسی مسیح (ع) و مادر مکرم ایشان حضرت مریم (س) در فلسطین بوده‌اند و بنابراین از همه بزرگان مسیحیت سوال داریم که چرا اجازه می دهید که این نسل کشی در جایی که پیامبر شما، پیامبر صلح و رحمت متولد شده رخ دهد؟

آیت الله دژکام افزود: میلاد عیسی مسیح برای همه متدینین و پیروان اسلام ارزش دارد و شخصیت ایشان عزیز و عظیم است و باید احترام شود اما بزرگان مسیحیت چگونه می توانند ببینند که در مقابل چشمان آنها ۲۰ هزار انسان را به خاک و خون کشیده شده اند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد که جهان منتظر یک خبر بزرگی است، خبری که مسیحیان هم خشنود می شوند و آن اینکه در آخرالزمان، عیسی مسیح به همراه مهدی موعود باز خواهد گشت تا صلح، انسان دوستی و عدالت را یک بار دیگر به بشریت بیاموزد.

امام جمعه شیراز، با اشاره به پنجم دیماه روز ایمنی و ایمن سازی گفت: خاطره تلخی از زلزله بم (پنجم دیماه ۱۳۸۲) داریم، خانه هایی که غیر ایمن بود و بر سر ساکنان آن خراب شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: موضوع ایمن سازی ساختمان مسئله ای است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید ویژه ای داشته اند از این رو علاوه بر این که خانه ها باید در برابر زلزله مسحکم باشند باید در حوزه مدیریت مصرف انرژی نیز بهینه شده باشند.

آیت الله دژکام ادامه داد: طی صحبت های انجام شده با مسئولان شاهد هستیم که مدیریت مصرف انرژی در منازل و ساختمان ها خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی در خصوص روز تکریم مادران شهدا نیز بیان کرد: توسعه و نشر فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه آحاد مختلف مردم است از این رو تکریم مادران شهید نیز حائز اهمیت ویژه و بسیار قابل توجه است از این رو تکریم خانواده باعث عزت جامعه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه