English

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

شناسایی بیش از ۱۲ هزار مورد جدید با احتمال دیابت در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی بیش از ۱۲ هزار مورد جدید با احتمال دیابت از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

، عباس رضاییان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز درباره آخرین آمارهای غربالگری در پویش ملی سلامت تا امروز یکشنبه ۱۰ دی ماه اعلام کرد: از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون، یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۴۷۶ نفر در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در فارس، غربالگری شده که از این تعداد، ۱۲ هزار و ۷۳۴ نفر با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شده‌اند.

رضاییان‌زاده ضمن دعوت از مردم برای حضور و پایش سلامتی خود در این پویش ملی، اظهار کرد: از مجموع غربالگری انجام‌شده از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون در سطح استان، ۳۶ هزار و ۲۳۷ نفر نیز با احتمال ابتلا به پرفشاری خون شناسایی شدند.

او با اشاره به غربالگری ۹۰ هزار و ۷۱۵ نفر در این پویش طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس، افزود: از این تعداد، هزار و ۵۴۵ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۶۰۹ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

رضاییان‌زاده ادامه داد: منظور از «احتمال دیابت»، قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالاست.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه هم‌اکنون، «پویش ملی سلامت» با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، در سراسر کشور و با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» در حال اجراست، از افراد بالای ۱۸ سال در استان فارس خواست با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌های پزشک خانواده، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های غربالگری، فشارخون و قندخون خود را اندازه‌گیری کرده  یا با ورود به سامانه خوداظهاری پویش ملی سلامت، به نشانی اینترنتی https://health.mci.ir، پرسشنامه خوداظهاری تکمیل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه