English

وزیر کشور:

دولت برای رفاه شهروندان، نگاه ویژه‌ای به اجرای طرح‌های مدیریت شهری دارد

وزیر کشور در حاشیه بهره برداری از دو ایستگاه خط ۲ مترو شیراز گفت: دولت در جهت فراهم کردن زمینه رفاه بیشتر شهروندان، نگاه ویژه‌ای به اجرای طرح‌های مدیریت شهری دارد.

دولت برای رفاه شهروندان، نگاه ویژه‌ای به اجرای طرح‌های مدیریت شهری دارد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، احمد وحیدی روز دوشنبه در حاشیه آئین بهره برداری از دو ایستگاه خط ۲ مترو شیراز افزود: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند و شاهد اتفافات خوبی در شهرها هستیم که علاوه بر تامین رفاه مردم، ارائه خدمات مدیریت شهری را سرعت می بخشد.

وی کاهش هزینه‌های شهروندان با اجرای طرح های شهری به ویژه در حوزه حمل و نقل را برگرفته از همین نگاه دولت برشمرد و ادامه داد: ایجاد پل‌ها و تقاطع‌های غیر هسطح از یک سو و حمل و نقل عمومی و افزایش تعداد اتوبوس ها و دیگر وسایل نقلیه عمومی در کنار توسعه خطوط مترو، از جمله اقدامات مثبتی است که در حوزه حمل و نقل و بهبود ترافیک در سطح شهرها انجام شده است.

وزیر کشور با اشاره به افتتاح یکی دیگر از ایستگاه‌های خط ۲ مترو شیراز (ایستگاه دولت) اضافه کرد: افتتاح این ایستگاه می‌تواند به استفاده حداکثری مردم از ظرفیت مترو شیراز و افزایش رضایتمندی آنها کمک کند.

وحیدی اظهار کرد: اجرا و افتتاح این طرح ها بیانگر آن است که کارها و برنامه‌های توسعه شهرها در کنار سایر فعالیت ها و برنامه‌های توسعه‌ای در کشور در سطوح مختلف عمرانی به خوبی پیش می رود که امیدواریم مجموعه این اقدامات رضایت هرچه بیشتر مردم را به دنبال داشته باشد.

وی، در خصوص برنامه های وزارت کشور برای کمک به شهرداری ها نیز گفت: یکی از اقدامات ما بحث توسعه قطار شهری و خطوط مترو است که منابع خوبی به این امر اختصاص یافته است.

وزیر کشور اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌ گذاری خوبی که در مترو شیراز انجام شده است، باید قطارها و واگن های بیشتری برای آن نیز پیش بینی و فعال شود.

وحیدی یادآور شد: از آنجا که تامین واگن ها زمانبر است، باید بکوشیم که این کار شتاب بیشتری بگیرد تا شهروندان بتوانند از این ظرفیت به نحو مطلوبی بهره‌مند شوند.

 

توسعه مترو یکی از بهترین راه‌های حل مشکل ترافیک است

استاندار فارس، ضمن تقدیر از وزیر برای سفر به شیراز، افتتاح این دو ایستگاه را حاصل تلاش های جدی شهرداری و حمایت های ارزشمند شورای اسلامی شهر شیراز دانست و گفت: حمایت شورای اسلامی شهر شیراز در تامین اعتبار و تلاش های مجدانه شهرداری این کلانشهر همراه با فعالیت های ارزشمندی که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در راستای ایجاد و توسعه مترو شیراز انجام می دهد منجر به تسهیل در عبور و مرور مردم می شود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد در سفر امروز وزیر کشور به شیراز، در جهت امتداد خط سوم مترو این کلانشهر به سمت شهر صدرا که از مصوبات دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری به فارس بوده، بین طرفین توافق نامه ای امضا شود.

محمد هادی ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود، از آلودگی هوا و ترافیک بعنوان دو مشکل اساسی کلانشهرها نام برد و افزود: به لطف خدا و مدد باغات موجود در شیراز، این کلانشهر در زمره‌ی شهرهایی است که در زمینه آلودگی هوا کمتر آسیب دیده که با توسعه باغات، فضای سبز و جنگل کاری که در اطراف شیراز توسط شهرداری اجرا می شود شاهد افزایش آلودگی در شیراز نخواهیم بود.

وی با اشاره به مشکل ترافیک هم گفت: یکی از بهترین راه حل مشکل ترافیک توسعه مترو است که در این زمینه حرکت‌های جدی آغاز شده و پر قدرت نیز ادامه خواهد داشت.

همزمان با حضور وزیر کشور ۳۴۸ طرح عمرانی و خدماتی شهری شیراز با اعتباری بالغ بر ۴۴۰ هزار میلیارد ریال افتتاح و گلنگ زنی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه