English

امام جمعه شیراز:

ورزش وسیله ارتباط بین ملت ها، رشد و توسعه فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: ورزش وسیله ارتباط بین ملت ها، رشد و توسعه فرهنگی است و ورزشکاران به عنوان سفیر فرهنگی ما هستند.

ورزش وسیله ارتباط بین ملت ها، رشد و توسعه فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت الله لطف الله دژکام روز یکشنبه در دیدار با رییس فدراسیون هندبال و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس، با تشکر از تلاش های همه دست اندرکاران، افزود: امیدواریم میزبانی مسابقات قهرمانی هندبال نوجوانان آسیا که شهریورماه امسال در شیراز برگزار می شود، به خوبی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مسلما وظایفی بر عهده همه مجموعه های فرهنگی، انتظامی و اداری استان برای حسن برگزاری این رویداد ورزشی است.

وی تاکید کرد: امیدواریم همه پای کار بیایند تا یک حرکت ارزشمند فرهنگی و ورزشی در سطح آسیا برگزار شود و شیراز مثل همیشه که از شهرهای درخشان در سطح دنیا بوده با این حرکت ورزشی بار دیگر نامش در مجموعه قاره کهن آسیا بدرخشد.

دژکام در ادامه سخنانش بیان کرد: ورزش یک وسیله ارتباط بین ملت هاست که رشد و توسعه فرهنگی هم به دنبال دارد و هر حرکتی که در حوزه ورزش انجام می شود خود به خود در سایر حوزه ها هم تاثیر خواهد گذاشت.

امام جمعه شیراز افزود: در شرایط کنونی کشور، باید خیلی هدفمندتر و دقیقتر به مساله ارتباطات بین المللی و هدفگذاری برای تحقق اهداف فرهنگی بپردازیم.

وی گفت: سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی مانند میراث فرهنگی و گردشگری باید بسته کاری خود را آماده داشته باشند و در کنار مجموعه ورزش خدمات بدهند، مسلما اگر در این فرصت، خدمات مناسب ارائه شود در آینده ده ها برابر سود خواهیم برد چون مقداری عقب ماندگی در این قسمت وجود دارد که با تلاش همه جبران خواهد شد.

دژکام افزود: برگزاری مسابقات و رویدادهای مختلف ورزشی یک فرصت برای استان است چون ورزشکاران به عنوان سفیر فرهنگی هستند و می توانیم از ظرفیت آنها برای معرفی استان و کشور استفاده کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: برگزاری چنین رویدادهای بزرگ ورزشی باید حس خوب برای سایر ورزشکاران ایجاد کند و زمینه را برای معرفی بیشتر ظرفیت های استان و کشور فراهم نماید.

وی تاکید کرد: از این فرصت باید حسن استفاده شود و اینطور مسائل کار جهادی است یعنی هنوز به نقطه ای از توسعه فرهنگی نرسیده ایم که بگوییم یک بخش خاص می تواند همه کار را اداره کند و همه باید به هم کمک دهیم تا کار خوب انجام شود.

ایت الله دژکام بیان کرد: نکته دیگر اینکه به همان نسبت که فرصت است می تواند یک تهدید هم باشد و اگر با دقت کار نکنیم دیگران فضا را در دست می گیرند و از اشتباهات ما سوءاستفاده می کنند چرا که این روزها در معرکه جنگ ترکیبی ما در جایی هستیم که دائم نقطه ضعف را از ما نشان می دهند و باید بتوانیم همه به هم کمک دهیم تا رویدادی که برگزار می شود تبدیل به یک نقطه قوت از هر جهت شود.

امام جمعه شیراز افزود: وجهات ورزشی، فرهنگی و ارتباطات بین المللی به نحوی باشد که اگر مقام معظم رهبری فرمودند شیراز در قله فرهنگ است همین قله را نشان دهیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه