English

امام جمعه شیراز:

مسئولان برای مسکن و اشتغال جوانان تلاش کنند تا زمینه ازدواج فراهم شود

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: مسئولان برای مسکن و اشتغال جوانان تلاش کنند تا زمینه برای ازدواج، فرزنداوری و ایجاد نسلی قدرتمند برای پرچمداری ولی عصر (عج) و اهلبیت (ع) فراهم شود.

مسئولان برای مسکن و اشتغال جوانان تلاش کنند تا زمینه ازدواج فراهم شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز بیان کرد: امسال را رهبر معظم انقلاب سال "جهش تولید با مشارکت مردم" اعلام کردند لذا هرکس هرچه در چنته دارد برای جهش تولید باید به میدان بیاورد و نگوییم بعد به آن فکر می‌کنیم که بعد دیر است.

وی گفت: مطالبه رئیس جمهور به پیروی از ولی و رهبر امت این است که مدیران برای جهش تولید چه کاری کرده‌اند. این بخش را مدیران بخش اقتصادی باید به جدیت دنبال کنند؛ مدیران بانک‌ها در این زمینه جهش تولید می‌خواهند چکار کنند؟ و دیگر مسئولین و مدیران مربوطه.

امام جمعه شیراز در خصوص جنگ فرهنگی نیز متذکر شد: ما در یک جنگ نابرابر فرهنگی در مقابل دشمن قرار گرفته‌ایم، مثل جنگ نظامی که نابرابر بود و دشمنان ابزار داشتند و ما نداشتیم امروز جنگ فرهنگی همین طور است. ابزاری که در اختیار دشمن است و شبانه روز پشت سر هم مطالب خلاف اخلاق و خلاف ارزش در ذهن جوان‌های ما می‌ریزد ما در مقابلش از ابزار چه داریم؟ ابزار ما کم است، اما چگونه پیروز می‌شویم؟ با توکل بر خدا و اطاعت پذیری از ولی امر خودمان که سند پیروزی دست من و شماست به شرط اینکه ولایت پذیر باشیم.

آیت الله دژکام در خصوص یکی از اقدامات مهم دهه کرامت بیان کرد: به لحاظ علمی حرکت ارزشمندی انجام شده و این سند با چهار هزار نفر ساعت مطالعه و مصاحبه عمیق با افراد اهل فضل و علم و دانش، اساتید دانشگاه و حوزه و نخبگان و فرهیختگان تدوین شده است.

وی پیرامون آرمان این سند راهبردی گفت: این سند به معنای توسعه حرم مطهر و ایجاد یک سال جدید نیست بلکه در این افق شیراز باید مانند گذشته خود نمادی از تمدن اسلامی باشد.

دژکام اضافه کرد: نگاه ما به شهر و استانمان این است که پیشرفت و کلید رسیدن به این پیشرفت در این سند بیان شده است و مساله پیشرفت در همه ابعاد است تا زائران بتوانند از کنار این حرم با خود ارزشهای اخلاقی و انسانیت ببرند و ما دوباره شیراز را به عنوان سومین حرم اهلبیت (ع) و شهری پیشرفته در همه آفاق جهان معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: پس از بیان آرمان‌ها، تدوین سند و نقشه راه برای رسیدن به این اهداف است که مطالعات گسترده و کار علمی ارزشمندی انجام شد.

وی افزود: پس از این باید شهرداری، شورای شهر و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دیگر دستگاه‌ها، این اهداف را در توسعه شهری مد نظر قرار دهند و آنچه در سند راهبردی بیان شده، در مقررات آن در برنامه ها آورده شود.

وی اضافه کرد: پس از آن باید ساز و کار اجرایی و طرح عملیاتی برای رسیدن به اهداف سند طراحی شود؛ مدیران پای کار باشند و همه مردم بر آنها نظارت کنند.

امام جمعه شیراز گفت: چنانکه جهش تولید با مشارکت مردم اتفاق می‌افتد، پیشرفت در این زمینه نیز با مشارکت مردم رخ می‌دهد؛ بنابراین مردم باید سند را بخوانند و بر اجرای آن از سوی دستگاه ها نظارت کنند.

وی یادآور شد: اکثر مردم شیراز باورمندی عمیق نسبت به دیانت و دلبستگی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) دارند و باید با همین باور پای کار این سند نیز بایستند.

نماینده ولی فقیه در  فارس بیان کرد: یکی از موضوعاتی که نگرانی رهبری را به همراه داشته موضوع جمعیت است و برای رفع این نگرانی باید زمینه ازدواج و فرزند آوری در جامعه مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: مسئولان برای مسکن و اشتغال جوانان تلاش کنند تا زمینه برای ازدواج، فرزنداوری و ایجاد نسلی قدرتمند برای پرچمداری ولی عصر (عج) و اهلبیت (ع) فراهم شود.

دژکام عنوان کرد: سه شنبه اول خرداد روز بزرگداشت یکی از افتخارات بزرگ جهان اسلام و مایه مباهات شیراز، ملاصدرای شیرازی است.

وی یادآور شد: چنانکه علامه طباطبایی در معرفی فلسفه ملاصدرا بیان کرده، برخی خطبه‌های امیرالمومنین (ع) هزار سال در زبان محدثین می چرخید و کسی نمی توانست آن را تفسیر کند تا اینکه ملاصدرا توانست از این خطبه‌های توحیدی رمز گشایی کند و بشریت را بر سر سفره نهج البلاغه نشاند.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: دوشنبه آینده، ۱۱ ذی القعده میلاد امام رضا (ع)، ولی نعمت ایران است که آنچه ایران دارد، همه از برکت او است و مردم سومین حرم اهلبیت نیز در این حرم با برپایی جشن به امام هشتم ابراز ادب و احترام می‌کنند.

وی در پایان با بیان حدیثی از امام رضا (ع) عنوان کرد: کسی مومن نیست مگر اینکه سه ویژگی داشته باشد: برخورداری از صفت الهی راز پوشیدن، سازگاری با مردم و صبر.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هیچ کس معصوم نیست، توضیح داد: بویژه در فضای مجازی به آسانی با آبروی مردم بازی می‌شود و این گناه سبک شمرده شده است.

آیت‌الله دژکام گفت: لازم است نیروی انتظامی و پلیس فتا در این زمینه کار جدی بکند و اگر مساله‌ای وجود داشته باشد نیز قاضی باید رسیدگی کند.

وی با تاکید بر سازگاری مردم با یکدیگر و صبر، گفت: سختی‌ها و مشکلات می‌آیند، اما باید بر آنها صبر کنیم و خود را دشمن شاد نکنیم، پای ارزش‌ها صبورانه بایستیم تا در دنیا و آخرت سربلند باشیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به جنگ نابرابر فرهنگی دشمن با ایران اسلامی و ارائه مطالب خلاف اخلاق و ارزش به ذهن جوانان و نوجوانان با ابزار‌های بسیار، گفت: رمز پیروزی در این جنگ نابرابر ولایت پذیری از ولی امر و توکل به خداوند است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه