English

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی:

حفاظت از کودک و خانواده در فضای مجازی، دستور کار است

حامد حاجی ملامیرزایی، حفاظت از کودک و خانواده در فضای مجازی را دغدغه اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستور کار جدی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی عنوان کرد.

حفاظت از کودک و خانواده در فضای مجازی، دستور کار است

به گزارش خبرگزاری موج، رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در «نشست هم اندیشی فعالان خانواده و کودک در فضای مجازی» که با حضور نمایندگان نهادهای حاکمیتی موثر و فعالان بخش خصوصی در سالن همایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با اشاره به اهداف این نشست و برنامه‌های وزارت فرهنگ در حوزه فضای مجازی، گفت: موضوعی که مدتی است در بخش فضای مجازی این وزارتخانه در دوره جدید فعالیتی در دولت سیزدهم پیگیری شده و در دستور کار جدی قرار دارد، دغدغه حفاظت از کودک و خانواده در فضای مجازی است که به صورت دغدغه‌ای عام و عمومی مطرح است.

وی افزود: وزارت فرهنگ اقداماتی در این زمینه برنامه‌ریزی کرده که با عبارت‌ها و بسته‌های سیاستی متنوع در قالب اسناد شبکه ملی اطلاعات و توسعه محتوا در بستر شبکه ملی اطلاعات با موضوع سند سیاستی فضای سالم، مفید و ایمن و سند صیانت از کودک و نوجوان و خانواده، ارائه خواهد شد.

حاجی‌ملامیرزایی با اشاره به اینکه به دنبال پیگیری این اسناد در قالب مصوبه شورای عالی فضای مجازی هستیم، اظهار داشت: این سلسله جلسات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می‌شود تا ماموریت‌های مد نظر را اجرا کنیم.

وی یکی از این‌ تکالیف را نظام یکپارچه برای رده‌بندی و رتبه‌بندی محتوای مناسب برای کودک عنوان و تصریح کرد: این مهم در مرحله رونمایی قرار دارد و بزودی انجام خواهد شد.

حاجی‌ملامیرزایی در ادامه، تهیه و تولید فهرستی سفید و امن را به نوعی گفتمانی اجرایی‌تر برای نشر محتوای این حوزه معرفی کرد و گفت: این مسئله هم در مطالعات میدانی سایر کشورها بسیار پررنگ است و هم در داخل کشور فارغ از آرایش‌های سیاسی در ارتباط با نحوه مدیریت فضای مجازی همه صاحب نظران در این زمینه بر ضرورت حفاظت از کودک اذعان دارند. یعنی فقط این نیست که نگرش خاصی در کشور بر این مسئله تاکید داشته باشد.

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی خاطرنشان کرد: قوانین سخت‌گیرانه در کشورهای غربی و توسعه یافته در مورد حفاظت از کودک در فضای مجازی وجود دارد و موسسات و سمن‌های فراوانی به این موضوع می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تاکنون فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام شده که باید تداوم داشته باشد، افزود: نهادهای فراوانی در کشور هستند که در این زمینه فعالیت دارند و مسئله حفاظت از کودک را دنبال می‌کنند.

حاجی ملامیرزایی در ادامه هدف از برگزاری نشست هم اندیشی فعالان خانواده و کودک در فضای مجازی به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی را تقدیر از همه کنشگران حوزه حفاظت از کودک و خانواده، برطرف کردن موانع این حوزه و توسعه مقوله حفاظت از کودک و خانواده در فضای مجازی و نیز هم اندیشی و استفاده از تجارب، اظهارنظرها و پیشنهادها عنوان کرد.

حاجی ملامیرزایی در پایان تاکید کرد: باید کاری کنیم که کشور را در حوزه کودک و حفاظت از خانواده قدرتمند ساخته و توسعه دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه