English

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

معلمان با روشهای جدید و تاثیرگذار دریچه دانش را به روی دانش آموزان بگشایند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امروز به معلمانی نیاز داریم تا با روش های جدید دریچه علم را به روی فرزندان ما بگشایند و مسیر درست زندگی را برایشان ترسیم کنند.

معلمان با روشهای جدید و تاثیرگذار دریچه دانش را به روی دانش آموزان بگشایند
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین با حضور لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش، مهدی صباغی شهردار، وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری و جمعی از معلمان از معلمان و فرهنگیان نمونه استانی و کشوری تجلیل شد.

نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم که در سالن دانشگاه فرهنگیان برگزار شد اظهارداشت: یاد شهید مطهری و ۵۸ شهید معلم و ۲۵۶ دانش آموز شهید را گرامی می داریم و تلاش می کنیم دذر مسیر ارزشها گام برداریم.

وی بیان کرد: شهید مطهری در توجه به واقعیتها سرآمد عصرخود و الگویی موفق برای معلمان بود و امروز هم به شخصیت هایی مانند این شهید والامقام نیاز داریم تا تربیت آینده سازان بخوبی صورت گیرد.

سیاهکالی مرادی یادآورشد: امروز نیز به دانش و معلمانی نیاز داریم تا با روش های جدید و تاثیرگذار از طریق دانش دریچه علم را بروی فرزندان ما بگشایند و مسیر درست زندگی را برایمان ترسیم کنند.

این مدیر تصریح کرد: مقام رهبری در جایگاه معلمان و آموزش و پرورش بیانات متعددی دارند اما خطای راهبردی برخی مسئولان گذشته این بود که قدرت آموزش و پرورش را نمی دانستند در حالی که سیاست آموزش و پرورش این است که آموزش علم نافذ باشد و معلمان بعنوان افسران سپاه پیشرفت کشوردر تربیت آینده سازان نقش بی بدیل ایفا کنند.

وی در مورد خصوصیات معلمان موفق هم گفت: معلمان باید بدانند که آنها آموزش دهنده یک دانش آموز هستند و نه راوی و معلم کتاب و این که بگوید همه چیز را نمی داند و در کنار دانش آموزان هم می آموزد و هم تسهیل گر یادگیری است و به دانش اموزان بی انگیره نیز انگیزه بدهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: معلمان بایستی موضوع بازی دانش آموز و زنگ تفریح را جدی بگیرند و دیوار موجود بین مدرسه و جامعه را بر دارند و سعه صدر داشته باشند و در برابر مشکلات استقامت کنند و با خلوص نیت کار مهم آموزش را برای خدا انجام دهند و با تقوی و تعهد در این مسیر مهم گام بردارند.

سیاهکلی مرادی اظهارداشت: قدرت ایمان انسان را به لقاء الله می رساند و در کنار تعهد و تخصص انتظار داریم معلمان همه وقت خود را برای تربیت دانش آموزان انقلابی استفاده کنند.

وی بیان کرد: به گفته رهبری بایستی تحول در آموزش و پرورش را جدی بگیریم که خوشبختانه در این دولت روند جذب معلم در آموزش و پرورش شدت گرفته و در سال گذشته ۱۱۹۱ معلم جذب شد و امسال ۱۴۳۳ نفر سهمیه داریم.

سیاهکلی مرادی اظهارداشت: درابتدایی ۶۲۳ نفر در آزمون قبول شدند که ۲۹۰ نفر در ابتدایی و ۱۲ نفر معلم استثنایی جذب می شوند.

این مدیر توجه به معیشت و رفاه و امور پرورشی معلمان را از تاکیدات رهبری دانست و گفت: از معلمان و دانش آموزان انتظار داریم در طرح نور مشارکت کنند و به حجاب و عفاف اهمیت دهند.

وی افزود: جهاد تبیین از دیگر درخواستهاست و در کنار آن بایستی کشف استعداد دانش آموزان و آشنا کردن آنها با دستاوردهای نظام و امید آفرینی مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه از ۱۴۳ معلم نمونه در استان قزوین تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه