English

ناظر گمرکات مازندران:

صادرات از گمرکات استان مازندران افزایش چشمگیری داشت

ناظر گمرکات مازندران از رشد ۷۰ درصدی حجم صادرات طی فروردین ۱۴۰۳ ازصادرات ۱۴۷ هزارتن انواع کالا از گمرکات مازندران خبر داد.

صادرات از گمرکات استان مازندران افزایش چشمگیری داشت
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، امیرجمشیدی اظهار داشت:طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا  به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب و اشیا چوبی و...، ادامه داد: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن کالا به ارزش۲۳میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات استان مازندران در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلار اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزار تن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی بیان داشت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه