English

نمایندگان مجلس ضوابط عملکرد سازمان رسانه صدا و سیما را تصویب کردند

مجلس شورای اسلامی امروز با ۱۱۸ رای موافق در مقابل ۱۷ رای موافق به اصلاح لایحه برنامه هفتم توسعه که شامل ماده ۷۷ افزایش اختیارات رسانه ای سازمان صداوسیما و تقویت رسانه ملی است، رای مثبت داد.

نمایندگان مجلس ضوابط عملکرد سازمان رسانه صدا و سیما را تصویب کردند

به گزارش خبرگزاری موج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه 21 آبان) با 118 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از مجموع 212 رأی حاضر در صحن به اصلاح ماده 77 لایحه برنامه هفتم توسعه رأی دادند. نماینده دولت در بررسی این ماده به دلیل بار مالی ناشی از آن مخالفت خود را اعلام کرد.

محمدباقر قالیباف، رئیس شورای اسلامی و احمد راستینه، نماینده کمیسیون تلفیق، هر دو بر اهمیت اقتدار رسانه و لزوم حمایت از نخبگان در برنامه هفتم برای تولید آثار فاخر تاکید کردند.

بر اساس ماده 77 اصلاحی لایحه مذکور، به منظور افزایش اقتدار رسانه‌ای سازمان صداوسیما، تقویت کارآمدی و اثربخشی آن، گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی - ایرانی، مقابله مؤثر با جنگ روانی و تهاجم فرهنگی و سیاسی دشمنان و... با ایجاد تغییراتی در محتوا، رویکرد و سازوکار، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است رسانه ملی را به عنوان یک مرجع رسانه ای، پوشش حداکثری و پاسخگویی به نیازهای همه مخاطبان را ارتقا دهد.

ساماندهی شبکه ها، برون سپاری و خرید خدمات، صنعتی سازی فناوری های تولید، پوشش 100 درصدی استان ها، توسعه کمی و کیفی برنامه های تولیدی (ملی، استانی و برون مرزی) و حمایت از تولید محتوای فرهنگی و هنری در فضای مجازی است. دولت نیز موظف است منابع مورد نیاز این برنامه را تامین کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه