English

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان مرکزی:

آغاز واکسیناسیون ۴۶۰ هزار قطعه طیور استان مرکزی علیه نیوکاسل

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: پیش بینی می شود ۴۶۰ هزار قطعه طیور در روستاهای استان علیه بیماری نیوکاسل واکسیناسیون شوند.

آغاز واکسیناسیون ۴۶۰ هزار قطعه طیور استان مرکزی علیه نیوکاسل

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، حسن اثنی‌عشری در این باره اظهار کرد: بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی طیور است و واکسیناسیون به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در واحدهای طیور انجام می شود که از دو سال گذشته تاکنون در قالب طرحهای مختلف ، این واکسیناسیون به صورت رایگان و با استفاده از واکسن های آشامیدنی  مقاوم به حرارت نیوکاسل در سطح روستاها صورت می گیرد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه این طرح از ۲۰ خرداد ماه آغاز شده گفت: اجرای این طرح تا آخر تیرماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود ۴۶۰ هزار قطعه طیور در روستاهای استان واکسینه شوند.

وی اضافه کرد: این طرح هر ۴ تا ۶ ماه اجرا می شود و این دوره اولین دوره امسال و هشتمین دوره از زمان شروع است.

اثنی عشری ضمن تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی خاطرنشان کرد: استفاده از واکسن مناسب از جمله موثرترین راه‌های پیشگیری از شیوع بیماری نیوکاسل در بین جمعیت طیور استان است.

وی از فعالان و تولیدکنندگان صنعت پرورش طیور خواست هرگونه تلفات طیور را به دامپزشکی شهرستان ها اطلاع رسانی کرده و تلفات را دفن کنند و تاکید کرد تلفات طیور به عنوان غذا به حیوانات خانگی خورانده نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه