English

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور کارشناسان ونیروهای یگان استان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، زهره موسوی گفت: به جهت آمادگی و آشنایی پرسنل محیط زیست با ابعاد مختلف این بیماری، دوره آموزشی یک روزه  با حضور همه کارشناسان و محیط بانان مناطق و ادارات استان، دهیاران حاشیه تالاب  با بهره گیری از اساتید مجربی از شبکه دامپزشکی شهرستان اراک در محل سالن جلسات این اداره کل برگزارشد.

وی  با اشاره به احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در فصل مهاجرت پرندگان گفت: آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان می باشدکه دارای 3 نوع تیپ C,B,A می باشند که در طیور فقط تیپ A می تواند ایجاد بیماری کند. این تیپ علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله خوک، اسب و همچنین انسان را درگیر می نماید.

موسوی  افزود :بیماری آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی بسیار واگیردار است و با توجه به اینکه انتقال این بیماری از مناطق آلوده به مناطق سالم انجام می شود با رعایت الزامات بهداشتی می‌توان از وقوع آن پیشگیری کرد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ضمن اشاره به اهمیت آموزش  درحوزه شناخت بیماری های حیات وحش و رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در زیستگاهها به منظور پیشگیری از بیماری عنوان کرد: خوشبختانه  تا این زمان موردی از بیماری در پرندگان مهاجر مشاهده نشده است و تا زمان حضور پرندگان مهاجر در تالاب میقان و عرصه های آبی استان پایش ها مستمرو  گشت‌های زیست محیطی  ادامه خواهد داشت  تا در صورت مشاهده پرنده بیمار یا تلف شده ضمن هماهنگی لازم اقدام به نمونه گیری شده و با برنامه ریزی صحیح و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی از شیوع بیماری و سرایت آن به دیگر پرندگان جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه