English

یک مسئول در دامپزشکی مرکزی خبرداد؛

کاهش ۹۰ درصدی کانون بیماری آنگارا در استان مرکزی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: کانون بیماری آنگارا در واحدهای پرورش طیور این استان امسال نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد کاهش یافته‌ است.

کاهش 90 درصدی کانون بیماری آنگارا در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، حسن اثنا عشری افزود: ۱۰ کانون بیماری آنگارا سال گذشته در استان مرکزی گزارش شد که تعداد این کانون‌ها با رعایت اصول امنیت زیستی، ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای و واکسیناسیون طیور در واحدهای پرورش مرغ مادر استان، تعداد کانون این بیماری امسال به یک کانون کاهش یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۶۹۶ هزار و ۱۰۰ دز واکسن بیماری آنگارا امسال در مرغداری‌های صنعتی استان مرکزی تزریق شده.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از تزریق سه میلیون و ۹۴۸ هزار و ۶۹۰ دز واکسن علیه بیماری‌های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان امسال در مرغداری‌های صنعتی استان خبرداد و گفت: چهار هزار و ۶۲۸ مورد پایش و مراقبت فعال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و آنگارا امسال در سطح روستاها، مرغداری‌های، تالاب‌ها و سدهای استان انجام شده‌است.

اثنا عشری خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۴۶۹ مورد نمونه‌ و ۷۳۸ آزمایش به منظور پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این مدت از واحدهای استان انجام و در این آزمایشات مورد مثبتی تاکنون از این بیماری در استان مشاهده نشده‌ است.

وی یادآور شد: ۱۰ میلیون و ۳۳۹ هزار قطعه طیور اکنون در واحدهای مرغداری صنعتی استان مرکزی اکنون وجود است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه