English

توجه به اوقات فراغت قشر جوان و نوجوان جامعه امری ضروری است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی‌حرفه ای کشور گفت: توجه به اوقات فراغت قشر جوان و نوجوان جامعه امری ضروری است زیرا در سایه این مهم این قشر کمتر به سمت اعتیاد و تفریح نامناسب می‌روند.

توجه به اوقات فراغت قشر جوان و نوجوان جامعه امری ضروری است
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، «محمدرضاجلیلی» روز سه‌شنبه در اختتامیه جشنواره نشاط دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در اراک، گفت: باتوجه به صنعتی بودن استان مرکزی انتظار است، از این ظرفیت برای اشتغال نسل تحصیل کرده بیش از پیش تلاش شود.

وی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای در استان کرمان منعقد شد که بر اساس آن باید ۹ هزار و ۲۰۰ دانشجوی کرمانی جذب صنایع و معادن این استان شوند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی‌حرفه ای کشور ادامه داد: توجه به اوقات فراغت قشر جوان و نوجوان جامعه امری ضروری است زیرا در سایه این مهم این قشر کمتر به سمت اعتیاد و تفریح نامناسب می‌روند.

جلیلی اظهار کرد: جمهوری اسلامی با تکیه بر تمدن و تاریخ، ادبیات غنی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی، با نشاط عجین شده و از این ظرفیت‌ها باید بیش از پیش بهره‌گیری شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی‌حرفه‌ای کشور بیان کرد: جشنواره نشاط با هدف افزایش روحیه نشاط و شادابی، ارتقا سلامت و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی پایه‌گذاری شده است.

جلیلی با تاکید بر این نکته که در دین اسلام بر نشاط و شادی تاکید شده است، یادآور شد: حتی در واقعه عاشورا که می‌توان از آن به عنوان حزن انگیزترین واقعه نام برد، باز هم در جریان خود امیدهایی برای انسانیت و تداوم راه روشن رسیدن به خداوند وجود دارد.

وی با اشاره به این نکته که اگر شادی و نشاط در جامعه نباشد به سطح مشارکت اجتماعی لطمه وارد می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی این جشنواره و دیگر جشنواره‌های مشابه، با هدف ایجاد نشاط بین نسل جوان است.

دبیر جشنواره نشاط دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی هم در این آیین گفت: دومین جشنواره نشاط به میزبانی استان مرکزی در کشور برگزار شد که آثار ارایه شده به جشنواره توسط داوران از استان‌های مختلف مورد داوری قرار گرفت.

ایوب قربانی بیان کرد: بیش از ۵۰۰ اثر از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که بیشترین آثار مربوط به مرکز دختران اطهر اراک با ۱۲۶ اثر است و از این تعداد، ۳۷۳ اثر پذیرفته شد.

وی با اشاره به همکاری ۶۰ دانشکده و آموزشگاه از نقاط مختلف کشور با این جشنواره، ادامه داد: استان‌های مرکزی، بوشهر، تهران، فارس به ترتیب بیشترین ارسال آثار به دومین جشنواره نشاط را داشتند.

دبیر جشنواره نشاط دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی افزود: این رویداد در بخش‌های مختلف از جمله ادبی، واقعه نگاری، پوستر، فیلم کوتاه و مشاورین و رابطین برتر با سرفصل‌های مختلف به ویژه ورزش و نشاط، ارایه راهکارهای نو و خلاقانه، سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه