English

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه خبر داد:

صادرات ۱۸۲ میلیون دلاری ساوه

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: میزان صادرات انواع کالاها از این گمرک در سال جاری به حدود ۶۰ کشور جهان به ۱۸۲ میلیون دلار رسید.

صادرات ۱۸۲ میلیون دلاری ساوه
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، حمیدرضا محمدی مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: در ۹ ماهه سال جاری حدود ۴۰۴ هزار تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش بیش ۱۸۲ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ۶۰ کشور توسط حدود ۱۲۰ فعال تجاری در حوزه صادرات غیر نفتی و نفتی صادر شده است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت مشتقات نفتی، قوطی آلومینیومی و انواع شیشه و مصنوعات شیشه‌ای (بلورجات) است.

محمدی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: میزان واردات این گمرک طی این مدت مقدار ۴۹۶ هزارتن انواع کالا به ارزش تقریبی ۱۶۷ میلیون دلار بوده که توسط ۱۱۰ فعال تجاری از ۴۰ کشور جهان به این گمرک وارد و ترخیص شده است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه یادآور شد: عمده کالاهای وارداتی اقلام سرمایه‌ای ، واسطه ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهرصنعتی کاوه و استانها و شهرستانهای همجوار ساوه از قبیل ، کویل آلومینیومی ،مواد اولیه تولید، مواد اولیه پوشک، پاکت آبمیوه و درب پاکت ، کنستانتره و پوره میوه، مواد اولیه خوراکی،ماشین آلات و اجزاء و قطعات، اجزاء و قطعات یخچال و مواد اولیه بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه عراق، افغانستان و پاکستان عمده مقاصد کالاهای صادراتی از این گمرک است افزود: امارات متحده عربی، چین و عراق نیز عمده کشورهای مبدا کالاهای وارداتی از طریق این گمرک به کشورمان وارد و در کوتاه ترین زمان ممکن ترخیص شده است.

محمدی یادآور شد: در این مدت نسبت به ۹ ماه ۱۴۰۱ کالاهای صادراتی ۱۷ درصد در وزن و ۲۴ درصد در ارزش کاهش داشته و کالاهای وارداتی نیز ۶۱ درصد در وزن و ۳۸ درصد در ارزش افزایش داشته است‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه