English

استان مرکزی رتبه سوم کشور در ورود و خروج خودرو را دارد

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی رتبه سوم کشور در ورود و خروج خودرو را دارد.

استان مرکزی رتبه سوم کشور در ورود و خروج خودرو را دارد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، فرزاد مخلص الائمه روز چهارشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب استان مرکزی افزود: طی سال‌های اخیر انتقال کالای قاچاق توسط خودروهای شوتی، یکی از چالش‌ها و معضلات جاده‌ای و حوزه مقابله با قاچاق کالا در سراسر کشور بوده است.

وی ادامه داد: پدیده خودروهای شوتی علاوه بر آسیب به اقتصاد کشور، جاده‌ها را نیز ناامید می‌کنند و نیاز است دستگاه‌های مسئول برای مقابله با این پدیده برنامه‌ریزی‌های کاربردی تدوین کنند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه مقابله با این پدیده در استان موجب شده تا مردم و پلیس انرژی صرف کنند، اظهار کرد: روزانه تعداد قابل توجهی از خودروهای شوتی با سرعت سرسام آور و بدون توجه به قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی با انتقال کالای قاچاق از مبدأ محورهای جنوب کشور وارد استان مرکزی می‌شوند که جاده‌های این خطه را ناایمن می‌کنند.

مخلص الائمه افزود: استان مرکزی رتبه سوم کشور در ورود و خروج خودرو را دارد که این مهم در ایام مناسبتی و تعطیلات نوروز افزایش چشمگیری دارد.

وی بیان کرد: اصلاح راه‌ها و شناسایی و رفع نقاط آسیب پذیر جاده‌ای یکی از برنامه‌های اصلی مدیریت ارشد استان مرکزی است به طوری که در ۲ سال گذشته به میزان ۱۲ سال در جاده های استان کار انجام شده است.

استاندار مرکزی به عوامل انسانی در تصادف اشاره کرد و افزود: هرچند نباید نقش جاده و وسیله نقلیه را در بروز تصادفات نادیده گرفت با این حال عامل انسانی درجلوگیری از تصادفات و پیامدهای تلخ آن نقش غیرقابل انکاری دارد.

مخلص‌الائمه بیان کرد: به توجه به درجه پایین انتظامی استان نمی‌توان از امکانات و خدمات ملی استفاده کرد، بنابراین باید برای بالابردن درجه انتظامی استان جهت بهره‌گیری از امکانات ملی تلاش شود.

مخلص الائمه افزود: میانگین سرعت در اراک از میانگین کشوری بالاتر است و در نتیحه تلفات جاده‌ای نیز به نسبت بالا است که باید برای این مهم چاره‌اندیشی کرد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: ۲ سند کنترل سرقت و کاهش تصادفات با هدف پیشگیری از وقوع جرم در شورای سیاستگذاری قضایی استان تدوین شد.

حجت الاسلام «سعید جزایی» افزود: سرقت با متغیرهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ارتباط مستقیم دارد و بنا بر تحقیقات صورت گرفته در این اداره، ارتباط معناداری بین اعتیاد با گرایش سارقان به سرقت وجود دارد.

وی بیان کرد: بررسی‌ها نشان داده که اعتیاد به موادمخدر و وابستگی به آن تاثیر زیادی در گرایش افراد به سرقت و در ادامه جرایم مختلف داشته است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: برآورد بازخوانی پرونده‌ها و مصاحبه‌های صورت گرفته با متهمان و بررسی تعدادی از پرونده‌های سرقت در استان بیانگر آن است که پس از اعتیاد، عوامل دیگری از جمله، تربیت ناصحیح خانوادگی، تاثیر دوستان ناباب و افزایش نابرابری و توسعه نیافتگی اجتماعی بر گرایش افراد به ارتکاب سرقت موثر است.

حجت‌الاسلام جزایی گفت: کمیته‌ای برای شناسایی محکومین متواری جرایم مربوط به سرقت با هدف کنترل و کاهش این بزه در استان مرکزی تشکیل شده که در صورت مشارکت گسترده‌ اعضا، می‌تواند نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام جزایی افزود: گشت رضویون نیز در استان تشکیل شده که در کاهش سرقت اثرگذار بوده است.

وی بیان کرد: مجموعه اقدامات دستگاه قضا در ۹ ماه امسال و در مقایسه با سال گذشته شامل سرقت مستوجب حد ۶۸ درصد، سرقت شبانه ۵۰ درصد، ۲۹ درصد تکرار سرقت، ۴۲ درصد سرقت مسلحانه در استان کاهش ثبت شده و در سرقت خرد آمار افزایشی ثبت شده است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سند کنترل و کاهش تصادفات استان نیز تدوین و کمیته‌ای تخصصی نیز در این خصوص تشکیل شد که شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز اولویت اصلی این کمیته است.

معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری اراک نیز در ادامه این نشست گفت: میدان امام خمینی (ره) ورودی شهر اراک، محلی برای اسکان مسافران و از نقاط حادثه‌خیز بود که اصلاح آن در دستور کار شهرداری قرار گرفت و قرارداد اجرای تقاطع در این مکان از سال ۴۰۱ منعقد شد و مقرر شد طی مدت ۲ سال اجرا شود اما با تلاش پیمانکار، مسیر زیرگذر هفت ماه زودتر زیربار ترافیک رفت و ساماندهی ترافیکی شکل گرفت.

«حجت الله مرادی» افزود: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن نیاز است و ۲۵ اسفندماه امسال طرح به طور کامل زیر بار ترافیک می‌رود.

وی بیان کرد: میدان امام حسین(ع) نیز یکی دیگر از نقاط حادثه‌خیز این شهر بود که قرارداد ساخت آن با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد شد و مقرر بود آخر خردادماه امسال به اتمام برسد اما سه ماه زودتر به پایان رسید و یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن صرف شد.

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری اراک ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد ریال برای خرید و نصب ۸۵ دوربین نظارتی و ۶۰ میلیارد ریال برای تهیه ۱۵ دوربین ترافیکی امسال در اراک هزینه شد.

مرادی بیان کرد: ۳۰ نقطه حادثه‌خیز در شهر اراک شناسایی شد و برای حذف آنها قرارداد ۳۰۰ میلیارد ریالی منعقد و طرح اجرایی برای ۲۸ نقطه تدوین شده است.

داستان عمومی و انقلاب اراک نیز گفت: بیشتر سرقت‌ها در استان مرکزی و به خصوص اراک خرد است اما با این وجود احساس ناامنی را افزایش می‌دهد.

«حجت‌الله‌ درودگر» افزود: بخش‌های مختلفی در کاهش سرقت برنامه دارند اما با هم همراه نیستند و موازی کاری صورت می‌گیرد، بنابراین برای کاهش این بزه باید یک برنامه جامع تدوین و نقش هر دستگاه‌ مشخص شود.

وی درخصوص تصادف نیز گفت: مهمترین عامل تصادفات انسانی است که این‌ مهم ضرورت ارائه آموزش و فرهنگ‌سازی را زیاد می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه