English

برپایی۲ هزار و ۸۶۰ پایگاه جشن نیکوکاری در مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی از برپایی۲ هزار و ۸۶۰ پایگاه جشن نیکوکاری در مرکزی خبر داد.

برپایی۲ هزار و ۸۶۰ پایگاه جشن نیکوکاری در مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، «مجید مومنی» روز یکشنبه در نشست خبری، افزود: اساس کار کمیته امداد امام خمینی(ره) در ۲ بال، مسکن و اشتغال است و چون امکان ایجاد اشتغال برای همه مددجویان به خاطر شرایط سنی ممکن نیست، مطالعات روی ۴۳ هزار خانوار انجام شد.

وی بیان کرد: ۲۹ هزار خانوار در این مطالعات انجام شده، شناسایی شدند که سالمندان و کودکان جداسازی و در نهایت ۱۴ هزار خانوار مستعد اشتغال شناسایی شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ادامه داد: چهار هزار و ۷۲۵ خانوار از این تعداد، آموزش اشتغال فرا گرفتند و چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اشتغال آنان پرداخت شد.

مومنی افزود: اشتغال در کمیته امداد با انجام مشاوره انجام می‌شود و بازرسان این نهاد حمایتی در حین طرح اشتغال، بازدیدهای میدانی دارند تا طرح اشتغال به خودکفایی برسد.

وی بیان کرد: ۳۸۲ مرکز نیکوکاری و مردم خیر استان مرکزی در ساخت واحدهای مسکونی مشارکت دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اضافه کرد: مرکز نیکوکاری و آموزش و پرورش این استان امسال، ۴۰ هزار پاکت کمک برای جشن نیکوکاری توزیع شده و در داخل مدارس توزیع می‌شود.

مومنی افزود: این تعداد پایگاه در مساجد، مدارس، موکب و دفاتر کمیته پیش‌بینی شده و فردا (دوشنبه) زنگ نیکوکاری در شهر اراک نواخته می‌شود.

وی بیان کرد: روش‌های مختلفی برای کمک در جشن نیکوکاری وجود دارد که شامل درگاه امداد، کد دستوری و شماره حساب تعیین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی درباره واحد مسکونی مددجویان نیز گفت:پنج هکتار زمین برای مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان پیش‌بینی شده است.

مومنی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان مرکزی، هفت هزار و ۲۹۹ خانوار مستاجر دارد که بیشترین آنها در اراک و ساوه است.

وی گفت: ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شامل سه هزار و ۵۰۰ واحد روستایی و سه‌هزار واحد شهری در استان مرکزی در نظر گرفته شده اما زمین برای ساخت واحد مسکونی تامین نشده و در شهرهای جدید قول‌هایی داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ادامه داد: برای ساخت واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد ۲ میلیارد ریال بلاعوض، ۲ میلیارد ریال آورده مددجو و چهار میلیارد ریال هم تسهیلات بانکی با سود کم به این قشر پرداخت می‌شود.

مومنی با بیان اینکه، ۸۱ واحد مسکونی توسط خیران ایجاد شده، ادامه داد: یک‌هزار و ۷۹ واحد مسکونی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ساخته شده که ۱۵۴ واحد آن در ۱۶ اسفندماه جاری افتتاح می‌شود و گروهای جهادی و خیران برای ساخت منزل مددجویان همکاری ارزشمند دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه