English

سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه خانه‌های استان مرکزی تولید می‌شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، از تولید سالانه ۵۰ میلیون متر مکعب پساب از خروجی تصفیه خانه‌های این استان خبر داد.

سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه خانه‌های استان مرکزی تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، حشمت‌اله عباسی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: این میزان پساب، فرصتی ارزنده در زمینه بازچرخانی آب در صنایع استان به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: استفاده از پساب در سال‌های اخیر در کشور مورد توجه قرارگرفته و نقطه عطف آن موضوع بازچرخانی پساب در لایحه بودجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: این مهم با پیگیری‌های دولت و وزارتخانه در دستور کار قرار گرفته و در ماه گذشته از ۲ قرارداد با موضوع سرمایه‌گذاری صنعت در باز چرخانی آب رونمایی شد.

عباسی، با اشاره به انعقاد قرارداد واگذاری پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای شازند،آستانه و مهاجران به صنایع استان افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال شامل تکمیل تاسیسات فاضلاب در شازند، آستانه و انتقال و بازچرخانی پساب فاضلاب تصفیه‌خانه مهاجران است.

وی بیان کرد: شرکت پتروشیمی شازند د پپروژه بازچرخانی پساب، ٥٦کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب، ٤٦ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب، اصلاح سه هزار و ۴۴۳ فقره انشعاب فاضلاب و ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت ۹ هزار و ۴۹۰ مترمکعب در شبانه روز در شهر مهاجران و پالایشگاه امام خمینی (ره)شازند را نیز با اجرای ٤٨کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب را در برنامه خود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: نصب ١٠ هزار انشعاب فاضلاب با همکاری مشترکین هر ۲ شهر، تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت هفت هزار و ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز در شهرهای شازند و آستانه در دستور کار قرار دارد.

عباسی، آزاد کردن آب آشامیدنی از صنایع بزرگ استان را یکی از مهمترین مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: با انتقال آب آشامیدنی صنایع به شهرهای مجاور، مشکل کم آبی کاهش پیدا می‌کند.

وی، عملیات تصفیه فاضلاب را شامل تصفیه فیزیکی، تصفیه بیولوژیکی و تصفیه شیمایی عنوان کرد که با فرآیندهای مختلف انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: برای حصول اطمینان از رعایت حدود ابلاغی در استاندارها، پایش‌های دوره‌ای و مستمر کیفی پساب خروجی انجام می‌شود.

عباسی به کاهش بارندگی و تنش‌های آبی پیش روی استان در تابستان اشاره کرد و افزود: با جابجایی تخصیص آب مصرفی صنایع استان با پساب و استفاده از این آب در بخش آشامیدنی، پایداری شبکه آب شرب شهری استان تضمین می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه