English

وزیر صمت تاکید کرد:

لزوم حمایت از بخش خصوصی برای ‌توسعه صنایع دریایی

وزیر صمت، بر لزوم‌ حمایت از بخش خصوصی برای ‌توسعه صنایع دریایی تاکید کرد.

لزوم حمایت از بخش خصوصی برای ‌توسعه صنایع دریایی
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، عباس علی‌آبادی، وزیر صمت در نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ، بیان کرد: توسعه ناوگان دریایی و زمینه‌های موجود سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار حائز اهمیت است و برای تحقق آن باید ریسک‌های سرمایه‌گذاری را کاهش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنبن اعلام کرد: وزارت صمت برای انتقال سالانه ۲ میلیارد مترمکعب آب شیرین‌سازی شده دریا به کویر مرکزی ایران آمادگی دارد.

به‌گفته علی آبادی، ایران با داشتن بیش از هزار کیلومتر ساحل از ظرفیت ارزشمندی برای توسعه هرچه بیشتر اقتصاد در حوزه دریامحور که مورد توجه مقام‌معظم رهبری است، برخوردار است و ما باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وزیر صمت با اشاره به اهمیت دریا از جنبه‌های مختلف اقتصادی، امنیتی و علمی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم به‌درستی از ظرفیت‌های دریا بهره‌مند شویم باید از مسیر علمی و صحیح وارد مسائل این صنعت شویم و در این میان دانشگاه‌ها باید به سمت و سوی رشته‌های دریاپایه و صنایع دریایی حرکت کنند و فناوری‌های مرتبط با دریا را توسعه داده و شرکت‌های دانش‌بنیان خویش را پیرامون دریا گسترش دهند.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت حمایت از بخش خصوصی برای ‌توسعه ناوگان و صنایع دریایی، تصریح کرد: امروز  قابلیت و امکان تأمین پیشرانه‌های دریایی از ۳  تا ۴ هزار اسب‌بخار و امکان ساخت توربین‌های دایرکت درایو را در داخل کشور داریم و توسعه آنها را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه